سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

Arnold Render (آرنولد رندر)

autodesk arnold renderer solid angle arnold render sss subsurface scattering
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 6 فروردین 1399

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

Arnold Renderer یکی از بهترین موتورهای رندرینگ جهان در زمینه رندرینگ فیلم و انیمیشن است. این موتور که در ابتدا توسط شرکت Solid Angle توسعه داده شده بود، از طرف شرکت Autodesk خریداری شد و اکنون به عنوان یکی از محصولات این شرکت در نرم افزارهای Maya , 3ds Max جایگزین موتور Mental Ray گردید.آرنولد رندر را میتوان تنها رقیب جدی برای RenderMan دانست.

Arnold Render

آرنولد رندر یکی از موتورهای قدرتمند جهان است که هدف تولید آن، اجرای پروژه های انیمیشن و فیلم های سینمایی بود. Arnold Render یک موتور Unbiased Render و البته از نوع physically based Rendering است که توان محاسباتی و رندرینگ آن بر پایه CPU و GPU می باشد.

autodesk arnold renderer solid angle arnold render sss subsurface scattering آرنولد رندر ارنولد رندرینگ
Arnold Renderer


اگر بخواهید رزومه ای از این موتور رندرینگ را مشاهده کنید میتوانید به اسامی فیلم های بزرگی چون Monster House, Cloudy with a Chance of Meatballs, Alice in Wonderland, Thor, Captain America, X-Men: First Class, The Avengers, Red Tails, Underworld: Awakening, Space Pirate Captain Harlock, Elysium, Pacific Rim و Gravity و ده ها فیلم و انیمیشن و تبلیغ دیگر اشاره کرد.

autodesk arnold renderer solid angle arnold render sss subsurface scattering آرنولد رندر ارنولد رندرینگ
Arnold Render

History


بنیانگذار اصلی Arnold Render آقای Marcos Fajardo که این موتور را بر پایه الگوریم Monte Carlo Ray Tracing توسعه داد. شروع توسعه این موتور رندرینگ به اواخر سال 1997 برمیگردید و با نمایش قابلیت ها و قدرت آن، به تدریج توسعه داده شد. نسخه های اولیه این موتور رندر به نام RenderAPI نام گذاری شده بود تا اینکه به واسطه یکی از دوستان Marcos Fajardo و فیلمی از آرنولد شوارتزینگر، نام Arnold Renderer را برای آن در نظر گرفتند.

Arnold Render Feature

همانطور که عرض شد، هدف از این موتور رندرینگ بیشتر برای تولید انیمیشن، مخصوصا انیمیشن کاراکتر، جلوه های ویژه سینمایی و تبلیغات بوده است. از این رو انبوهی از افکت های پرکاربرد در این زمینه ، در Arnold Render در اختیار کاربران قرار دارد.


یکی از مهمترین و خاص ترین ویژگیهای آرنولد رندر، امکان رندرینگ افکت Sub-surface scattering یا SSS است. از آنجایی که برای رندرینگ کاراکترها و رندرینگ پوست موجودات زنده به افکت SSS بسیار نیاز خواهیم داشت. که آرنولد رندر هم در این خصوص یک متخصص تمام عیار است. قابلیت raytracing-based sub-surface scattering با بهترین الگوریتم رندرینگ موجود، هم نیاز به حافظه بسیار کمی برای رندرینگ دارید و هم از motion-blurred پشتیبانی میکند.

autodesk arnold renderer solid angle arnold render sss subsurface scattering آرنولد رندر ارنولد رندرینگ
Arnold Render

به جز SSS، در این موتور رندرینگ میتوانید افکت Motion blur را با قابلیت تعامل با سایه، به صورت بسیار دقیق رندر نمایید. همچنین Arnold Render، یکی از بهترین شیدرهای Hair/Fur را دارا می باشد و کیفیت رندرینگ مو و پشم در این موتور بسیار واقع گرایانه است به گونه ای حتما تا کنون تعداد زیادی از فیلم های سینمایی را که با آرنولد رندر انجام شده است را دیده اید و اصلا متوجه CG بودن آن ها نشده اید.

وقتی که صحبت از فیلم سینمایی و جلوه های ویژه به میان می آید، باید از افکت های حجمی هم صحبت کنیم. Arnold Renderer در volumetric renderingهم حرفه هایی برای گفتن دارد. رندرینگ حجمی مانند دود ،ابر ، مه و جریان های حلقوی مانند گردباد و آتش و … همگی در این موتور به بهترین حالت ممکن رندر خواهند شد.

آرنولد رندر، از تکثیر موضوعات در طول صحنه به خوبی پشتیبانی میکند. Instancing، با حداقل حافظه مورد نیاز در صحنه هایی عظیم مانند جنگل و چیدمان شهری کار خواهد کرد و میتوانید تعداد بسیار زیادی از موضوعات را درون صحنه خود تکرار نمایید و به خوبی آنها را مدیریت کنید. هر چه صحنه شما سنگین تر میشود، بخش مدیریت حافظه Arnold Render بهتر خود را نشان میدهد. میلیون ها آبجکت و تکسچر در صحنه، توسط الگوریتم های بهینه سازی این موتور خود مدیریت و رندر خواهند شد.

در بحث Subdivision و displacement، با تکیه بر الگوریتم Catmull-Clark می توانید بالاترین جزییات را با حداقل حافظه و پردازش مورد نیاز، رندر نمایید. محاسبات displacement در آرنولد رندر، با بالاترین کیفیت و سرعت بسیار مناسب پردازش خواهد شد که هم با CPU و هم با پردازنده گرافیکی GPU قابل محاسبه است.


آرنولد رندر در حال حاضر برای Autodesk Maya , 3ds Max , Houdini , Cinema4D و Katana قابل نصب و استفاده خواهد بود. در بلندر هم نسخه غیر رسمی Arnold Renderer را می توانید نصب و استفاده نمایید.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول