Quixel Mixer (کوئیکسل میکسر)

امروز قرار است با نرم افزاری آشنا شویم که عدم آشنایی با آن ضربه بزرگی به تولیدات CG شما خواهد زد. Quixel Mixer نام نرم افزار رایگان، قدرتمند و بی نظیری است که معادلات نرم افزارهای گرافیکی را بهم ریخته و به ناگهان قدرت و قابلیتی عظیم را که هزاران دلار ارزش آن بود، به ناگهان به صورت کاملا رایگان برای همیشه و برای همه، منتشر کرد. کوئیکسل میکسر، نامی است که در سالیان آینده به وفور خواهید شنید.

quixel-mixer-megascans-bridge-smart-material-texture-sculpt-blend-material-map-texture-pbr
Quixel Mixer

Quixel Mixer

Quixel Mixer در یک کلام، نرم افزاری است که از ترکیب تکسچرها و متریال های اسکن شده از جهان واقعی و ترکیب آنها، شما را قادر به تولید سطوح قابل تکثیر(tileable) واقعی خواهد کرد. شما میتوانید با ترکیب متریال ها، متریال جدید و کاملا مستقل خود را تولید نموده و از یک متر تا 100 متر آن را گسترش دهید. اگر تصور میکنید که کوئیکسل میکسر یک نرم افزار عادی است، مطمئن باشید که در اشتباه هستید.قبل از ادامه مطلب، متذکر می شوم که به لطف شرکت Epic، Quixel Mixer برای همیشه و برای همه به صورت کاملا رایگان عرضه خواهد شد و این یک نعمت الهی برای تمامی کاربران CG سه بعدی جهان است.

Quixel Mixer

شرکت Quixel، تصمیم گرفت که هر آنچه که در کره زمین است را به صورت سه بعدی اسکن کند و از تمامی متریال هایی که در بدست می آوردند، یک اسکن کامل تهیه کنند. این اسکن بگونه ای بود که متریال آن موضوع را به صورت کامل به صورت دیجیتال تولید میکرد، که در نتیجه آن تکسچرها و بافت های لایه های گوناگون یک ماده را بدست آورده و آن را به texture ها , Map های قابل استفاده در نرم افزارهای رندرینگ سه بعدی تبدیل میکرد.

Quixel Megascans

در نتیجه این اقدام بی سابقه، کتابخانه ای سه بعدی شامل مدلهای سه بعدی با جزییات بسیار بسیار بالا به نام Quixel Megascans بوجود آمد که شامل کتابخانه ای از مدلهای سه بعدی اسکن شده در سرتاسر جهان از گیاهان و درختان و سنگ ها و زمین و خاک و … تا هر آنچه که قابل اسکن کردن باشد را را بوجود آورد. این کتابخانه عظیرم به دو بخش تبدیل شد که یکی مدلهای سه بعدی با جزییات بسیار بالا با متریال های کاملا طبیعی بود و بخش دوم تکسچرها و Mapها استخراج شده از اسکن موضوعات طبیعی در سرتاسر جهان.

Quixel Mixer


این کتابخانه عظیم، بدون توقف در حال بروز رسانی است و هر روزه تعداد زیادی مدلهای سه بعدی و تکسچرهای بسیار با کیفیت واقعی به آن اضافه میشود. تصور کنید که این کتابخانه عظیم چند میلیون دلار ارزش دارد؟ موضوعاتی که میتوانید فقط با یک کلیک به پروژه خود اضافه کنید و بدانید که بهترین و واقعی ترین متریال و مدل ممکن را رندر خواهید کرد. این دقیقا همان کاری است که فیلم ها و انیمیشن های هالیوودی مانند The Lion King آن را انجام دادند و از این کتابخانه بی نهایت و عظیم برای نمایش جهان واقعی خود استفاده کردند. اکنون به لطف تصمیم غیر منتظره شرکت EPic که مالک جدید کمپانی Quixel می باشد، این کتابخانه و نرم افزارهای وابسته به آن یعنی Quixel Brdige , Quixel Mixer به صورت رایگان قابل استفاده هستند.

quixel-mixer-megascans-bridge-smart-material-texture-sculpt-blend-material-map-texture-pbr
Quixel Mixer

حال ما می دانیم که به یک کتابخانه عظیم به نام Megascane دسترسی داریم. شرکت Quixel، نرم افزاری را با نام کوئیکسل میکسر را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است که بتوانند از این کتابخانه استفاده کنند و ضمن ویرایش متریال های آن، با ترکیب و تغییر در آنها، بتوانند متریال های جدید و مورد نظر خود را تولید نمایید.

Quixel Mixer Blending


این متریال های همگی قابل تکثیر در طول و عرض هستند و میتوانید به روش کاشی کاری (tiling) آنها را بروی یک سطح تکثیر کنید بدون اینکه مرز بین تکرار لایه های قابل رویت باشد. همزمان با ترکیب لایه ها، شما میتوانید به روش نقاشی (painting) و با حرکت قلم روی سطح مورد نظر، متریالهای جدید را ترکیب و تغییر دهید. شما میتوانید به صورت مستقیم و ب Paint بروی سطوح دلخواه، اقدام به تولید متریال های ترکیبی بسیار پیچیده نمایید. تمامی لایه ها و کارهایی که انجام میدهید به صورت پارامتریک بوده و قابل تغییر در هر مرحله از زمان می باشد.

خوب وقتی از متریال های واقعی که اسکن شده موضوعات واقعی در جهان هستند صحبت میکنیم، پس انتظار داریم که متریال های موجود و قابل تولید در Quixel Mixer به صورت کامل فیزیکال باشند که همینطور نیز هست. تمام متریال ها وMap های تولید شده توسط کوئیکسل میکسر، به صورت 32-bit و PBR و Tileable بوده و در اندازه های 8k و بالاتر نیز موجود می باشند.
در Quixel Mixer از Layer Mask پشتیبانی می شود. آنها میتوانند به صورت تصاویر graysclae یا توسط روش ترسیمی (paint) به صورت مستقیم بروی سطوح به عنوان یک ماسک در ترکیب متریال ها استفاده می شود. همچنین امکان ترکیب لایه ها بر اساس میزان شفافیت و کدری قابل تعریف ممکن بوده و کاربران میتوانید روشهای متنوعی را برای ترکیب متریال های در کوئیکسل میکسر انتخاب کنند.

quixel-mixer-megascans-bridge-smart-material-texture-sculpt-blend-material-map-texture-pbr
Quixel Mixer


با استقبال کاربران و مخصوصا استودیوهای بزرگ ساخت فیلم در جهان و استودیوهای انیمیشن و تولید بازی های رایانه ای، توسعه این نرم افزار بشدت مورد توجه قرار گرفت و عملا از یک نرم افزار ترکیب متریال ساده به یک ابزار کاملا قدرتمند با کاربردهای بسیار بالا تبدیل گردید. اکنون نه فقط ترکیب لایه ها به روش عمومی، بلکه امکان ترکیب به روش Brush-Based و Multi Channel و Sculpting با خروجی Map های استاندارد 32 بیتی وجود دارد.

علاوه بر روشهای ذکر شده در ترکیب متریال، امکان ترکیب لایه های متریال های مختلف به صورت داده های قابل تعریف و تصادفی نیز ممکن می باشد تا سطح بدست آماده کاملا واقعی و بدون از تکرار های آراز دهنده باشد. شما میتوانید یک زمین بسیار وسیع را بدون اینکه حتی یک تکرار در سطح آن وجود داشته باشد تولید نمایید.
به لطف روشهای تولید متریال هوشمند و پارامتریک Quixel Mixer، امکان ساخت هر گونه متریال و سطح مورد نظر در هر اندازه ای به صورت کاملا یکتا وجود دارد. ترکیب لایه ها از قوانین ترکیب لایه های تصاویر پیروی میکند و روش های Blending از جمله Add, Subtract, Multiply and Divid , … نیز در اختیار کاربران قرار دارد.


زمانی که شما کوئیکسل میکسر را دارید، در حقیقت متریال ها ومدلهای Megascans را به صورت داینامیک و قابل تغییر در اختیار دارید و علاوه بر هزاران متریال آماده، میتوانید میلیون ها ترکیب جدید و منحصربه فرد تولید نمایید.
به لطف Quixel Mixer، شما میتوانید هر آنچه را که میخواهید با روشهای متنوع از جمله multi-channel 3D paintingوdisplacement sculptingو ID masking و procedural noises تولید و تکثیر نمایید.با کوئیکسل میکسر، نه فقط سطوح طبیعی، بلکه هر آنچه را که تصور میکنید تولید نمایید.فقط از کتابخانه عظیم مگا اسکن استفاده کرده و شروع به ترکیب و تولید متریال و سطح جدید نمایید.

کوئیکسل میکسر یک قابلیت و یک ابزار بی نظیر است. نه میتوان آن را با Substance Painter یا ArmorPaint مقایسه کرد و نه میتوان با هیچ کدام از تولید کننده گان shader در موتور های رندرینگ. این نرم افزار یگانه خالق تولید متریال واقعی از ترکیب صدها متریال واقعی در جهان به صدها روش ممکن است. اگر به نرم افزارهای رایگان و قدرتمند مانند Blender , Unreal Engine , Quixel Mixer , Gimp و … توجه کنید، در می یابید جهان نرم افزارهای رایگان بشدت در حال گسترش است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دسترسی سریع
راه های ارتباطی
همکاران و تبلیغات

مانی سافت

آموزش هنرهای وابسته به عکس و فیلم

منو
بستن

سبد خرید

بستن

علاقه‌مندی

از اینکه شمارا میبینیم خرسندیم!

قبلا ثبت نام کردید؟

بستن

دسته بندی ها