شرکت Foundry نسخه‌ی بتا Mari 5.0 را منتشر کرد

Mari 5.0، نسخه اصلی نرم افزار نقاشی با بافت سه بعدی در بتای عمومی منتشر شد. تغییرات کلیدی این نسخه شامل پشتیبانی از Python 3.7، گردش کار جدید مبتنی بر USD برای صادرات نمای پیش نمایش به Katana، پشتیبانی از چندین رنگ در رنگ آمیزی و گزینه رنگ آمیزی برچسب‌های تمام‌رنگ بر روی سطح است.

البته نسخه‌ی بتای جداگانه Mari 4.8، همان ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد، اما بر روی پایتون 2.7 ساخته شده است.

شرکت Foundry نسخه‌ی بتا Mari 5.0 را منتشر کرد
شرکت Foundry نسخه‌ی بتا Mari 5.0 را منتشر کرد

انتقال به پایتون 3 به عنوان بخشی از پشتیبانی از VFX Reference Platform CY2020

بزرگترین تغییر ساختاری در Mari 5.0 حرکت آن از Python 2.7 به Python 3.7 به عنوان بخشی از پشتیبانی گسترده‌تر از مشخصات CY2020 پلتفرم مرجع VFX است.

این تغییر، Mari را با دیگر برنامه‌های اصلی DCC هماهنگ می‌کند. برای استودیوهایی که هنوز به پایتون 3 منتقل نشده‌اند، Foundry دارای نرم افزار جداگانه‌ای به نام Mari 4.8 است که همان ویژگی‌های جدید Mari 5.0 را ارائه می‌دهد اما در پایتون 2.7 باقی خواهد ماند.

شرکت Foundry نسخه‌ی بتا  Mari 5.0 را منتشر کرد
شرکت Foundry نسخه‌ی بتا Mari 5.0 را منتشر کرد

گردش کار جدید مبتنی بر USD برای صادرات پیش نمایش به Katana

از جمله ویژگی‌های جدید Mari 5.0 می‌توان به تغییر عنوان پشتیبانی اولیه از گردش کار مبتنی بر USD اشاره کرد. از این طریق کاربران می‌توانند دارایی‌ها را با فرمت USD به Mari وارد کنند. فاندری همچنین یک نوعShader  جدید را معرفی کرده است. این نسخه همچنین موتور براش جدیدی را بروز کرده که در نسخه‌های قبلی تغییر چندانی نداشته است.

از دیگر ویژگی‌های جدید Mari 5.0 شامل پشتیبانی از رنگ‌های مختلف برای “splats” و ترکیب موهای قلم مو در بافر رنگ است که باعث می‌شود رنگ‌ها در ضربات مختلف متفاوت باشند.

کاربران می‌توانند رنگ‌های splat را به صورت جداگانه در اختیار داشته باشند. Mari 5.0 همچنین پنج روش جدید گرادیان را معرفی کرده که شیب رنگی بهتری را ایجاد می‌کند و به عنوان ماسک برای رنگ یا جلوه‌های مواد استفاده خواهد شد.

شرکت Foundry نسخه‌ی بتا  Mari 5.0 را منتشر کرد
شرکت Foundry نسخه‌ی بتا Mari 5.0 را منتشر کرد

گردش کار بهتر و بهبود عملکرد

بهبودهای گردش کار Mari شامل یک سیستم Snap to Grid به سبک Nuke است که باعث می‌شود موقعیت گره‌ها در نمودار به طور خودکار به یک شبکه پس زمینه چسبیده و به سازماندهی نمودارهای پیچیده کمک کند.

بهبود عملکرد شامل صاف شدن و سریعتر شدن ۵۰ درصدی Shader هنگام استفاده از Bake Point یا Paint Node بوده و یک مکانیسم کارآمدتر برای پاکسازی داده‌های حافظه پنهان قدیمی برای کاهش اندازه فایل پروژه ارائه شده است.

شرکت Foundry نسخه‌ی بتا  Mari 5.0 را منتشر کرد
شرکت Foundry نسخه‌ی بتا Mari 5.0 را منتشر کرد

قیمت و دسترسی

Mari 4.8 و Mari 5.0 در حال حاضر در نسخه عمومی بتا در دسترس هستند. نسخه‌ی نهایی تا پیش از پایان سال منتشر خواهد شد، اما فاندری تاریخ دقیقی را برای انتشار نهایی اعلام نکرده است.

هر دو نسخه فقط برای ویندوز و لینوکس در دسترس خواهند بود، زیرا Foundry تصمیم خود را برای قطع پشتیبانی Mac در Mari در اوایل سال جاری اعلام کرده است.

نسخه پایدار فعلی Mari 4.7v4، برای Windows 7 به بالا، CentOS/RHEL 6 به بالای لینوکس و Mac OS X 10.10 به بالا در دسترس است. هزینه مجوزهای دائمی قفل شده و شناور ۲۲۸۰ دلار بوده و اشتراک ماهانه ۶۵ دلار و سالانه ۶۵۹ دلار است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دسترسی سریع
راه های ارتباطی
همکاران و تبلیغات

مانی سافت

آموزش هنرهای وابسته به عکس و فیلم

منو
بستن

سبد خرید

بستن

علاقه‌مندی

از اینکه شمارا میبینیم خرسندیم!

قبلا ثبت نام کردید؟

بستن

دسته بندی ها