آشنایی با: Diffuse Albedo AO

در ادامه ویدیوهای آشنایی با خصوصیات متریال ها، به اینار در باره سه خصوصیت Diffuse , Albedo و AO خواهیم پرداخت.

در این ویدیو به مفاهیم اولیه Diffuse Color , Albedo Map و Ambient Occlusion و کاربردهای آن صحبت شده است.

آشنایی با خصوصیات متریال ها : Diffuse /Albedo/ AO

آشنایی با متریال PBRدر قسمت اول آشنایی با متریال های PBR ، به خصوصیات پرتوهای نور، قوانین PBR و خصوصیات اولیه متریال ها پرداختیم.

در این قسمت به مفاهیم آشنایی با خصوصیات متریال ها شامل Diffuse Map و تفاوت آن با Albedo Map خواهیم پرداخت . در این قسمت یاد خواهیم گرفت که چرا و چگونه بافت های دیفیوز را تولید کنیم و دیفیوز ها در چه زمانی قابل استفاده هستند.

همچنین متوجه خواهید شد که چرا در تکسچرهای PBR از Diffuse texture ها کمتر استفاده می شود و جایگزین های دقیقتری برای آن در نظر گرفته می شود.

Diffuse vs Albedo
ِه

در ادامه با Albedo Texture ها آشنا خواهیم شد و به تفاوت اصلی آنها با Diffuse Texture ها خواهیم پرداخت . در اواسط این فیلم، به تفاوت مابین تکسچرهای این دو و موارد استفاده هر یک اشاره شده است. در ویدیوی آشنایی با خصوصیات متریال ها : Diffuse , Albedo ,AO ، شما میتوانید درک صحیحی از این دو پارامتر تاثیر گذار داشته باشید.

در این بخش در مورد مشکلات رندرهای عمومی و تفاوت آن با دنیای واقعی صحبت خواهیم کرد و راهکاری اولیه برای آن ارائه خواهد شد. همچنین در ادامه این ویدیو با مفاهیم AO آشنا خواهید شد. Ambient Occlusion یا AO و کاربردهای آن را در زمان رندرینگ و پس از رندر (post production) خواهید دید و در یک بخش عملی، به نحوه استفاده از Ambient Occlusion خواهیم پردخت.

آشنایی با خصوصیات متریال ها  : Diffuse /Albedo/ AO
Ambient Occlusion

ویدیوی آشنایی با خصوصیات متریال ها : Diffuse , Albedo , Ambient Occlusion میتواند راهنمایی مفید برای شروع به کار شما در فضای متریال و رندرینگ باشد.

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on email
Share on print

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن