Cebas ThinkingParticles 6

شاید اگر نرم افزار 3ds Max فقط همین یک پلاگین را داشت، باز هم میتوانستیم بگویم یکی از بهترین های دنیاست. پلاگین ThinkingParticles 6 به جرات به تنهایی یک شبیه ساز کامل است، آنقدر قدرتمند که حتی باورتان نمی شود.

Cebas

شرکتی قدرتمند در زمینه تولید نرم افزارها و پلاگین های گرافیک کامپیوتری است. دفتر مرکزی این شرکت در کانادا قرار دارد و کاربران و توسعه دهندگان برتر دنیا را از نقاط مختلف جهان در اختیار گرفته است. این شرکت یکی از تخصصی ترین پلاگین های VFX را به نام ThinkingParticles توسعه داده است که علاوه بر دیفارت جوایز متعدد در بخش جلوه های ویژه و پس پرداکشن فیلم، میتواند به عنوان یک شبیه ساز سیستم های ذره ای و تخریب در وسعت زیاد مورد استفاده قرار گیرد.

پلاگین ThinkingParticles 6 از Cebas در شرکت ها و استودیوهای بسیار بزرگ تولید جلوه های ویژه سینمایی و تلویزیونی مانند ScanlineVFX, BottleshipVFX, FuseFX, PlasticWax, StealthWorks (Tokyo), Pixomondo, Unit-Image (Paris) مورد استفاده قرار گرفته است.

فیلم های بزرگی چون Gemini Man , Midway , Terminator Dark Fate , Captain Marverl , Game of thrones , AntMan 2 , Tomb Raider , Stranger Things ,Like Gage و دهها فیلم و سریال دیگر از قابلیت این پلاگین قدرتمند استفاده کرده است .

ThinkingParticles

پلاگین Cebas ThinkingParticles 6 یک تجربه بی نظیر از شبیه سازی غیر خطی در زمینه انیمیشن و شبیه سازی داینامیک می باشد. چیزی که این شبیه ساز را با دیگر رقبایش متمایز میکند، این است که شبیه سازی در آن مستقل از زمان و Keygraming است.

ThinkingParticles تکنولوژی انیمیشن رویه ای غیر خطی را ارائه میدهد، این روش به شما اجازه میدهد که با قوانین و شرایط مختلف، افکت های خود را کنترل کنید بدون اینکه درگیر زمان و رویدادها باشید سیستم های ذره در تینکینگ پارتیکل همیشه فعال هستند، بدون اینکه زمان و یا محدودیت فریم ها، آن را درگیر کند.

cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
ThinkingParticles 6

اگر با سیستم های ذره ای کار کرده باشید میدانید که تمام فرایند شبیه سازی شما وابستگی مستقیم به زمان یا فریم ها دارد. اما در ThinkingParticles شما به صورت مستقیم و به صورت دائمی از منابع سیستم های ذره ای استفاده میکند بدون اینکه به تعداد فریم خاصی محدود شده باشید.

بعد از تغییرات گسترده، چند سالی است که نسخه 6 منتشر شده و از آن به بعد هر ساله با آپدیت های متنوع و اضافه شدن قابلیت های جدید در حال تغییر است .

قابلیت های ThinkingParticles 6

شاید واقعا نتوانیم در یک مطلب تمامی خصوصیات این شبیه ساز را بیان کنیم . بر خلاف ظاهر ترسناک و توانایی های آن، هیچ گونه نیازی به دانش کد نویسی و اسکریپت نخواهید داشت. اگر نیاز به تولید افکت های سفارشی داشته باشید، میتوانید از محیط اسکریپت استفاده نمایید، اما در حالت عمومی به هیج کدنویسی یا برنامه نویسی نیازی نخواهد بود. در ThinkingParticles 6 همه چیز توسط محیط ویژال و به صورت Node Based انجام خواهد شد.

cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
ThinkingParticles 6

اجازه بدهید به صورت تیتر وار قابلیت های این پلاگین را با هم مرور کنیم و بعد به تشریح آنها بپردازیم. همانطور که از نامش پیداست، توانایی بی نظیری در شبیه سازی سیستم های ذره ای دارد. Particle system ها قابلیت دسترسی به تمامی geometry های شما را دارند و به راحتی با آنها تعامل خواهند داشت.

سیستم شبیه سازی Soft Body آن بسیار کامل است. در ThinkingParticles 6 میتوانید به سادگی شبیه سازی Rope داینامیکی را به صورت Realtime انجام دهید. تمامی اتصالات و شبیه سازی ارتباط بین موضوعات به صورت Procedural بوده و امکان ارتباط بین موضوعات به سادگی انجام می شود.

شبیه سازی Rigid Body داینامیک به صورت درصدی و فریمی قابل اجراست و تمامی کنترل شما بروی سیستم های ذره ای مبتنی بر قوانین است. Rule Based بودن به این معناست که شما برای روند کار خود قوانین و دستوراتی را تعیین میکند. سیستم ذره ای در زمان شبیه سازی به تمام آنها تکیه کرده و نتیجه نهایی را محاسبه و نمایش خواهد داد.

همانطور که عرض شد، شما نیازی به نوشتن اسکریپت و کد نخواهید داشت. اما باید بدانید که DynamicSet و ParticleGgoup به صورت کامل توسط Script ها کنترل می شوند. این بدان معناست که هر جا لازم باشد میتوانید قدرت ThinkingParticles 6 را در هر ناحیه به خوبی کنترل نمایید.

رابط کاربری

ThinkingParticles 6 با تغییرات بسیار زیادی در رابط کاربری و ورک فلوی برنامه نسبت به نسخه 5عرضه شد. در بخش اصلی و میانه محیط کاری، بخش Schematic View میتوانید رابط کاربری را به صورت Node های متنوعی مشاهده و کنترل نمایید. در سمت چپ این ناحیه DynamicSet Tree وجود دارد که یکی از بخش های مهم محیط کاری است. در این بخش ما سیستمهای کنترل و فرایند های شبیه سازی انیمیشن ذرات را تنظیم خواهید کرد.

cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
Cebas ThinkingParticles Schematic View & DynamicSet Tree

در زمان شبیه سازی سیستم های ذره ای ، میتوانید از متریال های Particle Based و قابل ترکیب در زمان رندر استفاده نمایید. این بخش یکی از توانایی های ThinkingParticles است که در زمان کار بسیار مفید و کارامد است. Node های بسیار زیادی در بخش متریال در اختیار شماست تا بتوانید Material های بسیار پیچیده را به راحتی به ذرات مختلف خود نسبت دهید.

شبیه سازی مبتنی بر قوانین خودروها

قطعا در 3ds Max نمیتوانید بدون نیاز به پلاگین ها و برنامه های جانبی ، بسیاری از کارها را مدیریت کنید. یکی از بخش هایی که نیازمند افزونه های جانبی است، بخش شبیه سازی ماشین در 3ds max است که سالهاست به واسطه پلاگین های متنوع قابل پیاده سازی است.

00119-cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
Cebas Thinking Particles 6 Car & Vehicle Simulation

Thinking Particles 6 به شما اجازه میدهد بدون آنکه نیاز به استفاده از برنامه یا افزونه اضافی داشته باشید، تمامی فرایند شبیه سازی ماشین را به صورت کاملا خودمختار و رویه ای درون 3ds max انجام دهید.

Car Simulation در تینکینگ پارتیکل، به صورت Rule Based و کاملا Procedural است . این قابلیت به شما اجازه می دهد شرایط بسیار پیچیده ای را برای شبیه سازی خودروهای خود انتخاب کنید.شبیه سازی ماشین در این پلاگین، هم برای یک و هم برای چند عدد به صورت همزمان قابل پیاده سازی و محاسبه می باشد.

همانطور که در ویدیو تشریح می شود، با توجه به شرایط و قوانینی که در شبیه سازی وضع میکنید، این فرایند به صورت هوشمند و خودمختار انجام می شود. توجه داشته باشید که یک وسیله نقلیه چیزی جز یک Particle در این سیستم شبیه سازی نیست.

Rigid Body & Soft Body

در Cebas ThinkingParticles 6 یکی از بهترین کتابخانه های شبیه سازی فیزیکی یعنی Bullet Physics مورد استفاده قرار میگرد. شاید تصور کنید که این بخش را در خود نرم افزار 3ds Max در Rigid Body مورد استفاده قرار داده اید، اما باید بدانید که نام بولت فیزیک، فقط بخش کوچکی از توانایی های است که به این سیستم اضافه شده است.

cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
Thinking Particles 6 Rigid Body

از انجایی که برای برخورد اشیاه سخت و شبیه سازی Rigid-Body ها نیاز به یک کتابخانه سریع و قدرتمند است، در کنار توابع Bullet Physics از Nvidia PhysX نیز استفاده شده است که یکی از سریعترین توابع فیزیکی و realtime موجود است که میتوانید برای تصادف و برخورد اشیاه سخت مورد استفاده قرار دهید.

در شبیه سازی Soft Body ها هم Thinking Particles 6 بسیار تواناست و در این زمینه یکی از بهترین شبیه سازی های طناب را تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است که این شبیه سازی به صورت realtime انجام خواهد شد و از آنجایی که حالات بسیار مختلفی برای محاسبه رفتار یک طناب بایستی که پردازش شود، این موضوع میتواند به سادگی به شما کمک کند که در سریعترین حالت ممکن به نتیجه دلخواهد خود برسید.

00119-cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
Cebas Thinking Particles Rope SoftBody Simulation

شبیه سازی تخریب در ThinkingParticles 6

ThinkingParticles 6 میتواند در هر لحظه به تمامی موضوعات درون صحنه دسترسی داشته باشد و تغییرات لازم را بروی آنها انجام دهد. شما میتوانید کنترل کاملی بروی geometry ها داشته باشید و با استفاده از قوانین و دستورات خود آن را تغییر دهید.

وقتی بتوانید بروی مدلها و ساختار درونی صحنه کنترل داشته باشید، انتظار می رود که شبیه سازی مناسبی نیز بروی آن داشته باشید. یکی از سخت ترین و پیچیده ترین شبیه سازی ها در بخش جلوه های ویژه ، شبیه سازی تخریب و انهدام است. Demolition Simulation یکی از هنرهای این پلاگین است. نکته مثبت این قضیه این است که تخریب در این پلاگین را می توانید در وسعت بسیار زیاد نیز انجام دهید.

cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
Demolition Simulations

وقتی از شبیه سازی های Large Scale صحبت می شود، منظور استفاده در فیلم های سینمایی، افکت های بزرگ و … است که از عهده هر شبیه سازی برنخواهد امد. روشهای تخریب بسیار زیادی وجود دارد که برای مصارف متوسط و عمومی قابل استفاده است. اما وقتی صحبت از تخریب در وسعت زیاد و مدلهای پیچیده می شود، باید به این پلاگین آفرین گفت. در ویدیو معرفی Cebas ThinkingParticles 6 به این موضوع به صورت کامل اشاره شده است.

cebas-ThinkingParticles-6-fluid-particle-system-dynamic-solver-rigid-body-soft-body-rope-cloth-simulation-3ds-max
Cebas Thinking Particles 6 olume Breaker Fraction

شاید تعجب کنید اگر بدانید که این پلاگین، جز اولین هایی بود که Volume Breaker را برای تخریب به صورت استاندارد صنعتی در هسته مرکزی شبیه ساز خود قرار داد تا بتوانید تخریب های بسیار فیزیکال و داینامیک را به صورت 100% procedural محاسبه و نمایش دهید.

Cebas ThinkingParticles 6

ThinkingParticles 6 به صورت کامل از OpenVDB پشتیبانی میکند. همچنین شبیه سازی دود را به صورت بسیار تخصصی انجام می دهد. این شبیه سازی شامل دودو گردو غبار است. Smoke Solver شبیه سازی است که میتوانید از آن در وسعت بالا به خوبی استفاده نمایید.

Flow Solver شبیه سازی مایعات را در اختیار شما قرار میدهد. شبیه سازی سیالات یا Fluid Simulation یکی از پیچیده ترین محاسبات شبیه سازی است که در این پلاگین به خوبی مدیریت می شود.

شبیه سازی Softbody بسیار وسیع شده و هم اکنن طیف وسیعی را شامل می شود. شما میتوانید شبیه سازی پارچه و دیگر محصولات مشابه را به خوبی انجام دهید.

اگر بخواهید قابلیت های شبیه سازی Cebas hinkingParticles 6 را بدانید میتوانید در مورد Particle Cache , Dynamic Set Caching , Blurp و …. که عملا در تعداد قابلیت های این پلاگین کم رنگ دیده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

منو
بستن

سبد خرید

بستن

علاقه‌مندی

از اینکه شمارا میبینیم خرسندیم!

قبلا ثبت نام کردید؟

بستن

بستن

دسته بندی ها