سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

سیستم مورد نیاز اتودسک مایا (Autodesk Maya Recommended System)

سیستم های رندرینگ انیمیشن گیمینگ حرفه ای بازی جلوه های ویژه تدوین افکت ویدیوی افتر افکت پریمیر هودینی مایا معماری مازستا نقد و اقساط گارانتی بدون قید و شرط مشاوره و فروش سیستم های رندرینگ، انیمیشن، گیمینگ و جلوه های ویژه نقد و اقساط با گارانتی تعویض بدون قیدو شرط www.DFMRendering.com (وب سایت) DFMRendering (تلگرام) DFM_Rendering (اینستاگرام) Aparat.com/DFM YouTube : DFMRendeirng 021-41139 ☎ 0919-7588700 0919-7588701
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 29 بهمن 1398

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم1

لایک1

اشتراک

نرم افزار اتودسک مایا که به اختصار به مایا معروف شده است، یکی از قدرتمندترین و تواناترین نرم افزارهای مدلسازی، انیمیشن و رندرینگ می باشد. Maya به تنهایی یک استودیو کامل است که کاربران بسیار متنوعی را در بخش های گوناگون گرافیک کامپیوتری سه بعدی دور هم گردآورده است. سیستم مورد نیاز مایا، یکی از بیشترین درخواست های کاربران استودیوهای انیمیشن و فیلم سازی، فریلنسرها و کاربران شرکت های تبلیغاتی می باشد.

مایا نرم افزاری است که در بخش های مدلسازی سه بعدی، پیکرتراشی ، ریگ و انیمیشن، شبیه سازی سیستم های ذره ای ، سیالات و فیزیک ، رندرینگ و ترکینگ و دهها قابلیت دیگر به کمک شما خواهد آمد.

سیستم مورد نیاز اتودسک مایا
سیستم مورد نیاز مایا
autodesk maya recommended system
maya recommended system cpu gpu graphic card 
کارت گرافیک مایا
سی پی یو مایا
رندرفارم مایا
مازستا

تاریخچه اتودسک مایا (Autodesk Maya)

اولین نسخه نرم افزار مایا توسط شرکت Alias|Wavefront در سال 1998 به صورت رسمی منتشر شد. سالها قبل از این تاریخ، پروتوتایپ هایی از این نرم افزار تولید شده بود که به صورت تجاری مورد استفاده قرار نگرفته بود. در نتیجه اولین نسخه این نرم افزار در 1998 توسط ویوفرانت برای سیستم عامل های windows , IRIX منتشر شد.
Maya یکی از نرم افزارهایی است که از همان ابتدا به قصد فعالیت های حرفه ای و سینمایی مورد استفاده قرار گرفت و خیلی زود در دل کاربران رده حرفه ای محبوب شد.
یکسال بعد نسخه Maya 2 نیز توسط همین شرکت منتشر شد و در حدود سال های 2001 و 2002 سومین نسخه مایا به کاربران تحویل گردید.

ورود مایا به Mac , Linux


در اینجا مایا بشدت قدرتمند و محبوب شده بود، اولین نسخه سیستم عامل Mac و Linux آن نیز منتشر شد.از این نقطه به بعد استودیوهایی فیلم سازی بشدت به مایا علاقمند شدند تا به گونه ای که در زمانی که در سال 2002 نسخه شماره 4 مایا منتشر شد، بشدت همه گیر و محبوب شده بود
در اوایل سال 2003 بود که MentalRay وارد مایا شد و نسخه Maya 5 منتشر شد. این آخرین سال تولید مایا توسط شرکت Alias|Wavefront بود بعد از آن دو شرکت تفکیک شدند و توسعه مایا به عهده شرکت Alias افتاد.
در سال 2004 MAYA 6 منتشر شد و این سال، نام Alias فقط بروی تصاویر مایا نقش بسته بود.

Autodesk Maya

اتودسک به دنبال مایا


در سال 2005، هفتمین نسخه مایا نیز منتشر شد تا اینکه غول شرکت های نرم افزاری گرافیکی، یعنی Autodesk به این نرم افزار علاقمند شد و در همان سال نرم افزار و برند مایا را خریداری کرد و در نتیجه در سال 2006 اولین نسخه Maya توسط Autodesk منتشر شد و نام آن به صورت کامل به Autodesk Maya تغییر کرد.
نسخه 8 مایا که توسط اتودسک منتشر شد، اولین نسخه 64 بیتی این نرم افزار بود و به تدریج نسخه ها ادامه یافت و Maya تحت تسلط و تملک اتودسک باقی ماند و تا کنون نیز به عنوان یکی از قدرتمندترین نرم افزارها گرافیک سه بعدی جهان باقی مانده است.

سیستم مورد نیاز اتودسک مایا (Autodesk Maya Recommended System)

در بحث سیستم مورد نیاز اتودسک مایا، باید به این نکته اشاره کنیم که کاربران Autodesk Maya بشدت گسترده هستند. در استودیوهایی بزرگ و با خط تولید مشخص، برخی از کاربران فقط در بحث مدلسازی و تکسچرینگ، برخی در بحث ریگ و انیمیشن، بخش شبیه سازی و جلوه های ویژه ، متریال و رندرینگ و … فعالیت می کنند.

در نتیجه در زمانی که به دنبال سیستم مورد نیاز اتودسک مایا یا Autodesk Maya Recommended System هستیم، باید به هر بخش توجه خاصی داشته باشیم. ما برای راحتی کل فرایند را در دو بخش مشابه طبقه بندی میکنیم. 3d Modeling , Texturing , Rig , Animation را در یک طبقه و به اختصار مدلسازی و انیمیشن و طبقه دیگر شامل Simulation , Rendering را در طبقه دیگر و به شبیه سازی و رندرینگ می نامیم

سی پی یو سیستم مورد نیاز اتودسک مایا در مدلسازی و انیمیشن

اگر کاربر این بخش هستید و از اتودسک مایا به این عنوان استفاده میکنید، نیازی به پردازند های با هسته بالا نخواهید داشت. در این بخش بیشتر از آنکه تعداد هسته های مرکزی سیستم بالا باشد، باید فرکانس کاری هر core یا به اصلاح سرعت هسته ها بالا باشد. در این صورت میتوانید به راحتی از پس مدلسازی ها و انیمیشن های مربوطه برآیید.

در بخش Modeling , Texturing , Rigging و Animation، مهمتر از یک پردازنده خوب، یک کارت گرافیک قدرتمند است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. پس در این بخش یک CPU متوسط از سری اینتل یا AMD به راحتی می تواند کار شما را سرعت بخشد. میتوانید حداقل از یک پردازنده Intel با 4 هسته و یا یک پردازنده ای ام دی با همین تعداد هسته استفاده کنید. تمامی سیستم های مازستا، برای اینکار بهینه شده اند و با توجه به اورکلاک ایمن و تحت گارانتی مازستا، سرعت مدلسازی و انیمیشن در اتودسک مایا بشدت بالا خواهد بود.

سی پی یو سیستم مورد نیاز اتودسک مایا در شبیه سازی و رندرینگ

برای درک سیستم مورد نیاز اتودسک مایا در بحث شبیه سازی سه بعدی و رندرینگ، باید بدانید که این موضوع بر خلاف بخش مدلسازی و انیمیشن، به تعداد هسته های مناسب نیازی خواهد داشت. هر چه تعداد Core های CPU شما بیشتر باشد، در این زمینه سریعتر و قوی تر خواهید بود.

autodesk maya recommended system در Rendering و Simulation به تعداد هسته های سی یی یو بالا نیاز خواهد داشت. از این رو میتوانید از مدلهای Intel Xeon , Intel xtreme Corei9 و AMD Threadrippers نهایت استفاده را ببرید.

در سیستم های رده حرفه ای مازستا، بسته به نوع پروژه های شما، از CPU های مناسب در نرم افزار اتودسک مایا استفاده خواهد شد. حافظه Cache مناسب و فرکانس کاری یا سرعت هر هسته نیز در این زمینه بشدت اهمیت دارد.

بر اساس موتور رندرینگ انتخابی خود در این نرم افزار که میتواند Octane Render , Redshift , Arnold , V-Ray , … باشد نوع سی پی یو و کارت گرافیک باید تغییر کند. بهتر است که قبل ازخرید، حتما از کارشناسان مازستا مشاوره بگیرید.

کارت گرافیک سیستم مورد نیاز اتودسک مایا (Autodesk Maya Recommended VGA)

در نسخه های قدیمی مایا، کارت گرافیک فقط در زمان مدلسازی به عنوان یک شتابنده عمل میکرد. اما در نسخه های جدید Autodesk Maya، شما می بایست که از کارت های گرافیک نسل جدید شرکت Nvidia و AMD استفاده نمایید.

بهتر است که حداقل یک کارت گرافیک با 4 گیگابایت حافظه VRAM در اختیار داشته باشید. اگر از نسخه MAYA 2020 به بعد استفاده میکنید، وجود یک کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX الزامی است تا بتوانید از قابلیت های جدید این نرم افزار و قابلیت های جدید پنجره نمایش اتودسک مایا بهره مند شوید.

اتودسک مایا از کارت های گرافیک ورک استیشن انویدیا به نام کوادرو نیز به خوبی پشتیبانی میکند. اگر کاربری خاصی در این نرم افزار دارید با مشاوره کارشناسان مازستا اقدام به خرید کارت های گرافیک Nvidia Quadro از سری RTX بنمایید.

حافظه سیستم مورد نیاز اتودسک مایا (Autodesk Recommended RAM Memory)

اتودسک مایا بشدت در فرایند های کاری خود به حافظه رم وابسته است. سیستم مورد نیاز اتودسک مایا بدون RAM عملا بی معنی است. هر چه حافظه RAM بالاتری داشته باشید در پروژه های پیچیده و حجیم و شبیه سازی های راحت تر و در رندرینگ سریعتر خواهید بود.

پیشنهاد مازستا،حداقل 16 گیگابایت حافظه رم برای پروژه های عمومی و حداقل 32 گیابایت RAM Memory برای پروژه های سطح بالاتر خواهد بود. ممکن است که بسته به جزییات و حجم مدلها و شبیه سازی پروژه به 128 گیگابایت حافظه RAM نیز احتیاج پیدا کنید..در این خصوص بهتر است که حتما با کارشناسان مازستا در تماس باشید.

حافظه ذخیره سازی سیستم مورد نیازاتودسک مایا (Autodesk Maya Recommended System Storage)

در حال حاضر و با کاهش قیمت حافظه های SSD، تقریبا تمامی سیستم های مازستا با این حافظه ها عرضه خواهند شد. حافظه های SSD سرعت های بسیار بالاتری را نسبت به هارد دیسک ها عرض میکنند. این سرعت از حداقل 3 برابر در مدلهای SATA و تا چندین برابر در مدلهای M.2 و M.2 Pcie افزایش یافته و در نتیجه سرعت اجرا، لودینگ پروژه ها و کار در محیط اتودسک مایا را بسیار لذت بخش تر و سریعتر خواهد کرد. از این رو توصیه میکنیم که حتما و حتما، برای اجرا نرم افزار MAYA حداقل یک حافظه SSD M.2 بروی سیستم داشته باشید.

در نهایت، چگونه بهترین سیستم را برای اجرای autodesk maya انتخاب کنیم؟ کافیست که با کارشناسان مازستا در تماس باشید و از مشاوره رایگان آنها استفاده نمایید.

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول