V-Ray Next( ویری نکست)

V-Ray Next معروف ترین و پرکاربرترین موتور رندرینگ از شرکت chaosgroup در ایران است. به جرات میتوان گفت که هیچ موتور رندرینگ دیگری تا این حد در ایران معروف نشده است و فقط و فقط به خاطر جامعه معماری ایران است. ویری نکست به قدر محبوب و معروف است که برخی از کاربران تازه کار آن را به عنوان اصلی جداناپذیر از معماری و صنعت ساختمان ایران میدانند.

Rendering

ویری یک موتور رندرینگ Hybrid آست. این بدان معناست که هم میتوانید با CPU رندر کنید و هم با GPU و هم به صورت ترکیبی CPU+GPU. برای رندرینگ V-Ray با سی پی یو میتوانید بدون محدودیت از تمامی سی پی یو های AMD و Intel استفاده کنید.در بحث رندرینگ GPU و استفاده از کارت گرافیک، در نسخه VRay Next، می بایست که از کارت های گرافیک شرکت Nvidia استفاده نمایید. برای این منظور هر چه هسته های CUDA کارت بیشتر باشد و حافظه DRAM بالاتری داشته باشد، سرعت رندرینگ سریعتری را تجربه خواهد کرد.

در ویری میتوانید از RenderBox ها استفاده کنید. هم در زمانی که CPU Rendering استفاده میکنید و هم در زمان GPU Rendering و هم در زمان Hybrid Rendering. شما میتوانید از قابلیت distributed rendering به هر تعداد که بخواهد رندرباکس به را در فرایند محاسبات درگیر کرده و سرعت رندرینگ را تا حد ممکن افزایش دهید.

CHAOS GROUP VRAY next rendering engine cpu render gpu render ویری نکست v-ray next
VRAY Next

Vray next به خوبی از پس صحنه های سنگین و با جزییات بالا بر می آید. قابلیت هوش مصنوعی به کار رفته در صحنه ها به منظور تحیلیل صحنه قبل ار رندرینگ و بهینه کردن آن به صورت خودکار انجام می شود تا سریعترین حالت ممکن را در زمان رندرینگ تجربه نمایید.
در زمان استفاده از ویری نکست، نیازی نخواهید داشت که تا پایان فرایند رندرینگ صبر کنید و نتیجه کار را مشاهده کنید. با قابلیت VIEWPORT IPR و INTERACTIVITY Rendering میتوانید در هر لحظه و با هر تغییر نتیجه کار را به صورت Real-Time Rendering مشاهده نمایید و تست رندرهای بسیار سریع را به منظور رسیدن به بهترین نتیجه ممکن تجربه کنید.

CHAOS GROUP VRAY next rendering engine cpu render gpu render ویری نکست v-ray next
V-Ray Next

V-Ray Next مانند دیگر موتورهای رندرینگ قدرتمند جهان، از قابلیت Denoising استفاده میکند. در نتیجه میتوانید زمان کمتری را صرف رندرینگ کرده و نویزها و خطاهای تصویر را با استفاده از قابلیت V-RAY DENOISER و NVIDIA AI DENOISER به خوبی رفع نمایید. قابلیت کاهش نویز در ویری میتواند تا 50% سرعت کار شما را افزایش دهد. دو روش کاهش نویز توسط ویری نکست و یا روش شرکت انویدیا که به واسطه قدرت کارت های گرافیک Nvidia و هوش مصنوعی به شما کمک میکند که بهترین کیفیت تصویر رندرینگ را با کمترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید.

V-Ray Next Lighting

ویری نکست یکی از بهترین موتورهای رندرینگ جهان در زمینه شبیه سازی نور و روشنایی است. این موتور به واسطه الگوریتم های شبیه سازی فیزیکی خود میتوانید نورپردازی دقیق، فیزیکی و بدون نقصی را ارائه دهد. قابلیت IBL ( image-based environment lighting) در VRay Next بسیار سریع و دقیق است واز استفاده از آن لذت خواهید برد.
اگر درحال اجرای پروژه های بزرگ و مملو از منابع نوری هستید، بدانید که V-Ray next به واسطه الگوریتم های جدید ADAPTIVE LIGHTs خود، محاسبات صحنه های با تعداد منابع نوری زیاد را به خوبی بهینه کرده و با سرعتی بی نظیر اقدام به رندرینگ خواهد کرد.شما محدودیتی در ایجاد منابع نوری ندارید، VRay Next به خوبی آنها را مدیریت خواهد کرد تا خللی در کار شما ایجاد نشود.

CHAOS GROUP VRAY next rendering engine cpu render gpu render ویری نکست v-ray next
V-RAY Next

به واسطه قدرت گرفتن از توان کارت های گرافیک و پردازشگرهای گرافیکی (GPU)، امکان محاسبه انعکاس های نوری و افکت های بازگشت نور در ویری نکست در زمان محاسبه و رندرینگ با GPU میسر شده است و در نتیجه آن میتوانید افکت های چون Cuastic , Reflection و Refraction را با پردازشگر گرافیکی محاسبه و رندر نمایید.شما میتوانید قبل از رندرینگ با ویری نکست، شدت نورهای خود را با LIGHTING ANALYSIS TOOL این موتو رندرینگ تحلیل کنید و مطمئن باشید که نورپردازی درست و صحیحی را در صحنه داشته اید. با این قابلیت، نورپردازی شما علاوه بر دقت بالا، از کیفیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود

VRAY Next تقریبا طیف کاملی از منابع نوری را در اختیار شما قرار داده و محدودیتی در استفاده از تعداد و نوع منابع نوری نخواهید داشت. همچنین روشهای محاسبه GLOBAL ILLUMINATION در این موتور رندرینگ به دو صورت دقیقا و تقریبی بوده که میتوانید از نوع دقیق برای مصارف با دقت بالا و کیفیت Photorealistic و از نوع تقریبی برای مصارف عمومی استفاده نمایید. همچنین امکان محاسبه روشنایی عمومی (GI) با روش ترکیبی یعنی ترکیب روش دقیق و تقریبی نیز وجود دارد.

CHAOS GROUP VRAY next rendering engine cpu render gpu render ویری نکست v-ray next
VRay Next

VRAY Next Camera

ویری نکست طیف کاملی از دوربین های عمومی و Physicall را در اختیار شما قرار میدهد. با توجه به الگورتیم های فیزیکال محاسبه نور و پرتوهای آن، امکان شبیه سازی لنز های واقعی و افکت های آن در ویری ممکن است. همچنین امکان اضافه کردن LENS EFFECTها به صورت دلخواه از جمله glare و bloomبه صحنه ها با سرعت بسیار بالا ممکن بوده و میتوانید علاوه بر افکت های تصویری لنز، افکت های motion blur و افکت های حرکتی را نیز در اختیار خواهید داشت.

افکت های glare و bloom نیز به لطف کارت های گرافیک شرکت Nvidia با پردازنده گرافیکی محاسبه شده که این کار در سرعت رندرینگ شما بسیار موثر است.دوربین های به کار رفته در موتور Vray Next با الگوریتم های دقیق فیزیکی، شبیه سازی کاملی از دوربین های واقعی را با لنز های واقع گرایانه سینماتیک به همراه دارند که هم برای رندرینگ های عمومی و هم برای VIRTUAL REALITY قابل استفاده هستند.

CHAOS GROUP VRAY next rendering engine cpu render gpu render ویری نکست v-ray next
VRAY Next

VRay Next Material

یکی از دلایل محبوبیت ویری نکست بین کاربران، پشتیبانی کاملی از متریال های متنوع در این Render Engine بی نظیر است. متریال های PHYSICALLY BASED Rendering یا PBR به صورت کامل ساپورت می شوند و میتوانید متریال های PHYSICAL HAIR را برای شبیه سازی مو و پشم به خوبی در اختیار شما قرار میدهد.ویری نکست قابلیتی به نام V-RAY SWITCH MATERIAL را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید چند متریال را به یک موضوع نسبت داده و در هر زمان رندرینگ هر کدام را که خواستید انتخاب و رندر نمایید. در نتیجه میتوانید برای تست صحنه های خود بدون نیاز به وقت اضافه ، چندین تست رندر مختلف را فقط با چند کلیک انجام دهید.

در زمان استفاده از V-Ray Next میتوانید از کتابخانه عظیم متریال های اسکن شده VRSCANS که توسط شرکت Chaosgroup در اختیار شما قرار داده است استفاده نمایید. از آنجایی که انعکاس ها در ویری physically accurate محاسبه می شوند، کیفیت آن به صورت بسیار بالا و واقع گرایانه ای بوده و در زمان استفاده از متریال های اسکن شده، مانند آنچه که در Quixel Megascans است (البته با تعداد بسیار بسیار کمتر و محدودتر)،کیفیت بسیار بالایی را ارائه خواهد داد.

ویری نکست
VRAY Next

V-Ray Next Feature

ویری نکست انبوهی از قابلیت های را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. MEMORY-EFFICIENT TEXTURES به شما اجازه میدهد که انبوهی از تکسچر ها با سایزهای بسیار بزرگ را بدون نگرانی از کمبود حافظه در پروژه های خود استفاده نمایید. همچنین با قابلیت TRIPLANAR MAPPING میتوانید تکسچرهای خود را بدون نیاز به UV بروی مدلها اعمال کنید.
ROUNDED CORNERS به شما امکان میدهد بدون نیاز به تغییر در مدل سه بعدی خود، لبه های آن را در زمان رندرینگ نرم و هموار کنید و این قابلیت هیچ تغییری در سطح مدل شما ایجاد نخواهد کرد و فقط در زمان رندر انجام می شود. V-Ray Next از فرمت فایل Alembic پشتیبانی میکند، همچنین برای مواردی که نیاز به تکثیر مدلها در پروژه های بزرگ دارید، قابلیت PROXY GEOMETRY را به منظور کاهش زمان رندر و کاهش حجم حافظه RAM به شما معرفی خواهد کرد.

ویری نکست ، امکان رندرینگ افکت های حجمی را نیز در وسعت بالا توسط CPU وGPU فراهم آورده است. VOLUME RENDERING در V-Ray Next شامل مه، دود، اتش و نور حجمی و افکت های مشابه آن می باشد که ارتباط نزدیکی با Phoenix FD نیز در این بخش مهیا بوده و میتوانید افکت های شبیه سازی سیالات را به خوبی با ویری نکست رندر نمایید. همچنین در بخش Post Production، میتوانید از نزدیک به 40 RENDER ELEMENT به صورت جداگانه و لایه ای رندر کرده و در Compositing از آنها استفاده نمایید. VRAY Next از CRYPTOMATTE پشتیبانی میکند که امروزه به عنوان یکی از روشهای تکنیکی در 3d Compositing و پست پرداکشن مورد توجه قرار گرفته است.

ویری نکست
VRAY Next

موتور رندرینگ ویری نکست در حال حاضر برای 3ds Max , Maya , Cinema4D , Modo , Nuke , Katana , FormZ , SketchUp , Rhino , Blender , Unreal Engine , Revit , Houdini و … در دسترس بوده و میتوانید از قابلیت های آن در نرم افزارها ذکر شده به صورت مستقیم استفاده نماید.

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on email
Share on print

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن