شرکت Marmoset نسخه جدید ابزار رندر real-time و توسعهی ظاهری خود یعنی Toolbag 4.06 را در نسخهی بتا منتشر کرده است. این بهروزرسانی پشتیبانی از USD را در نرمافزار گسترش میدهد و گزینهای برای رندر کردن دنبالههای تصویر HDR اضافه میکند. با مازستا همراه باشید تا به جزییات بیشتر در این زمینه بپردازیم.
Toolbag یک سیستم سبک برای توسعه ظاهر، ترکیب بندی و رندر نهایی است که به طور گسترده توسط هنرمندان بازی استفاده میشود و به طور فزایندهای در سایر بخشهای صنعت استفاده میشود. کاربران میتوانند نقشههای تکسچر را برای export در سایر نرمافزارهای DCC یا موتورهای بازی بسازند.
تمرکز اصلی بهروزرسانی Toolbag 4.06، گسترش پشتیبانی از فرمت Universal Scene Description، پس از معرفی USD واردات و صادرات در Toolbag 4.05 است. تغییرات دیگر شامل گزینه export مش انتخابی در قالب USD، به جای کل صحنه است. از سوی دیگر تنظیمات مش، نور و دوربین بیشتر در هنگام import مجدد داراییهای USD به Toolbag حفظ میشوند.
همچنین تعدادی بهبود گردش کار در تکسچر و رندر و بهبود عملکرد رابط کاربری وجود دارد. از سوی دیگر این نسخه دامنه محتوایی را که میتوان در قالب USD صادر کرد، گسترش میدهد، که اکنون شامل اشیاء turntable، اشیاء shadow catcher، fog و اشیاء پسزمینه است. علاوه بر این، طیف گستردهتری از خواص متریال اکنون میتواند در قالب USD صادر شود که میتوان به مقادیر متریال تابشی و پوشش شفاف اشاره کرد.
قیمت و دسترسی
Toolbag 4.06 در حال حاضر در نسخه بتا برای کاربران موجود بوده و البته Marmoset هنوز تاریخ انتشار نهایی را اعلام نکرده است. نسخه پایدار فعلی، Toolbag 4.05، برای سیستمعاملهای Windows 10 و macOS 10.15 به بالا در دسترس است. این ابزار با هر پردازنده گرافیکی دارای قابلیت Direct3D 12 در ویندوز و خانواده پردازنده گرافیکی macOS 2 سازگار است. هزینه مجوزهای جدید اکنون برای هنرمندان فردی 319 دلار و برای استودیوها 879 دلار است. هزینه اشتراک نیز 15.99 دلار در ماه برای افراد و 43.99 دلار در ماه برای استودیوها خواهد بود.