سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

syntheyes
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1398

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

اگر در مباحث جلوه های ویژه فعالیت میکنید، بعد است که نام SynthEyes را نشنیده باشید. سینت آیز (چشمان مصنوعی) نام نرم افزاری قدرتمند در زمینه Match Moving می باشند. Match Moving به کلیه تکنیک هایی که در زمینه Camera Tracking (ردیابی دوربین) , Object Tracking (ردیابی موضوعات) , Planer Tracking (ردیابی سطح) , Stabilization (تثبیت دوربین) , Motion Capture & Motion Tracking گفته می شود. وقتی اصطلاح مچ موینگ را به کار میبریم در حقیقت از تمام یا یکی از تکنیک های بالا صحبت میکنیم و در این میان SynthEyes یکی از بهترین هاست.

خوب اگر بخواهیم در یک جمله و به سادگی کار SynthEyes را توضیح دهیم، باید بگوییم که این نرم افزار قادر است که از روی تصاویر ویدویی شما تشخیص دهید که موقعیت دوربین در کجا قرار داشته و چه حرکتی را در طول فیلم برداری آن صحنه داشته است. در حقیقت ما میتوانیم متوجه بشویم که چگونه آن صحنه فیلم برداری شده است( یعنی دوربین از چه نقطه ای شروع به حرکت کرده و چرخش چه مسیری را طی کرده ) و FOV دوربین یا Focal Length آن چه بوده و در چه مختصاتی از فضای سه بعدی قرار داشته است و چه حرکتی در این فضا کرده است.

SynthEyes-سینت-آیز-match-moving-camera-tracking-object-tracking-stabilization-camera-correction-Planer-Tracking
Match Moving

MatchMoving


خوب این کار چه فایده ای دارد؟ اگر جواب این سوال را نمیدانید، نیازی نیست که ادامه این مطلب را مطالعه کنید، زیرا مشخص می شود که این نرم افزار برای شما کاربردی ندارد. اما اگر به مباحث جلوه های ویژه علاقمند هستید و میخواهید در این رشته فعالیت کنید، باید بدانید که Match Moving از اصلی ترین مباحث VFX می باشد. هر جا که یک ویدیو داشته باشیم و بخواهیم عناصر دیگری را چه به صورت سه بعدی و یا دوبعدی در آن صحنه (فیلم برداری شده )اضافه کنیم، به نرم افزاری نیاز داریم که بتوانیم این دو محیط را به درستی و در زاویه درست (به گونه ای که در صحنه فیت شود) با هم ادغام کنیم. در این خصوص به مطلب کاملی که در زمینه Match Moving نوشته ام مراجعه کنید.

SynthEyes

خوب قبل از اینکه در مورد خصوصیات و توانایی های سینت آیز صحبت کنیم، باید بدانیم که ذاتا این نرم افزار به چه دردی میخورد و چگونه قرار است که به ما کمک کند. اول از همه، باید به شما نکته ای را بگویم که همیشه برای خودم جای تعجب داشته است. SynthEyes نرم افزار قدرتمندی است و در بسیاری از استودیوهای جلوه های ویژه و تبلیغات و کاربران دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. اما زمانی که به وب سایت این نرم افزار مراجعه میکنید، محال است که باورتان شود، چنین وب سایتی برای چنین نرم افزاری وجود دارد. در بدو ورود به سایت ، فکر میکنید که توسعه این نرم افزار در دهه شصت میلادد متوقف شده است. آنقدر سایت ساده و با ساختار عجیب و چیدمان نامنظم است، که تصور میکنید اشتباه وارد شدید، اما مطمئن باشید ssontech.com سایت اصلی Synth Eyes است. این نرم افزار توسط Andersson Technologies توسعه داده شده است و به نظر میرسد که این تیم، هیچ علاقه ای به نوسازی سایت خود ندارند و این موضوع در UI خود برنامه هم کاملا واضح و مشخص است.

SynthEyes سینت آیز
SynthEyes UI


به نظر می رسید که کسی که مسئول گارفیک و رابط کاربری این نرم افزار است، به اینترنت دسترسی ندارد و در همان سالهای دهه 90 و تونل زمان گیر افتاده است. دکمه ها و چیدمان و فونت نوشته ها و … همگی بسیار قدیمی به نظر میرسد و تمام تمرکز تیم سازنده بر کارایی و توان اصلی برنامه خلاصه شده است، زیرا بر خلاف ظاهرش، بیش از اندازه قدرتمند است.

کاربردهای SynthEyes

سینت آیز نرم افزاری قدرتمند 3D Tracking است. تفاوت این نرم افزار با نرم افزارهای Planer Tracking مانند Mocha Pro در این است که در نرم افزارها 3D Tracking عمده توانایی ها بر ردیابی مسیر و موقعیت دوربین و موضوعات در فضای سه بعدی است اما در Planer Tracking ها، تمرکز اصلی بر ردیابی سطوح می باشد. هر دو سری این نرم افزارها قابلیت های معادل همدیگر را دارند اما یکی بروی فضای سه بعدی و یک بروی سطوح متمرکز است. بنابراین بهتر است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب و با توجه به اینکه در ایران هزینه ای بابت خرید نرم افزارها نمی دهیم، در هر موقعیت از نرم افزار مناسب استفاده نماییم.

syntheyes سینت آیز Match Moving می باشند. Match Moving به کلیه تکنیک هایی که در زمینه Camera Tracking (ردیابی دوربین) , Object Tracking (ردیابی موضوعات) , Planer Tracking (ردیابی سطح) , Stabilization
SynthEyes


SynthEyes
همانطور که عرض کردم، نرم افزار ردگیری سه بعدی است که فرایند های بازساخت صحنه، تثبیت لرزش دوربین، موشن کپچر، Camera 2D tracking و 3D Planar tracking و Object Tracking چه با Mesh و چه بدون آن، ردیابی ساختاری مانند ترک کردن یک ساختمان، geometric hierarchy tracking (ردیابی استخوان بندی و سلسله مراتبی مانند بدن انسان ) , camera+object tracking (ردگیری همزمان دوربین و یک یا چند موضوع) , ایجاد نقشه زمین از روی یک ویدیو ، ترکینگ چند شات همزمان (ردیابی یک صحنه که با چند دوربین از زوایای مختلف همزمان فیلم برداری شده باشد) ، بدست آوردن موقعیت دوربین بروی سه پایه ، بدست آوردن دوربین متحرک ، ترکینگ صحنه های stereoscopic T، ردگیری وترک صحنه های 360 درجه و VR ، اصلاح لنز ، محاسبه گر نور و دهها قابلیت دیگر که همگی از توانایی های این نرم افزار قدرتمند می باشد.

SynthEyes Tracking

سینت آیز همانطور که ذکر شد یک نرم افزار ترکینگ است. Tracking در این نرم افزار به مجموعه ای از 2D و 3D Planar Tracking , auto-mask, roto-masking, alpha-masking , in-plane masks , ترتیبی لایه ای گفته می شود. پس شما میتوانید عملا هر گونه ترکینگی را بروی تمام یا بخشی از تصویر خود محاسبه نمایید. در زمان ترکینگ توسط این نرم افزار، امکان پیدا کردن گوشه ها در هر تصویر به صورت خودکار وجود دارد. یعنی میتوانید به سادگی گوشه دیوار (محل تلاقی دیوار و زمین و … ( را به سادگی پیدا کنید و موقعیت آن را ردگیری کنید. این کار به شما کمک میکند که محور اصلی را راحت تر و سریعتر پیدا کنید.


همچنین ویدیوهای سه بعدی از نوع Stereoscopic را به صورت خودکار ترک میکند و موقعیت هر دو دوربین را جداگانه بدست می آورد. در زمان Tracking توسط سینت آیز می توانید از تمام توان سیستم خود استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که در همه جا، تمام Core های سیستم شما زیر بار پردازش می رود، اما این نرم افزار میتوانید از چندین هسته همزمان برای سرعت بخشیدن به فرایند ترکینگ و محاسبات آن استفاده نماید.

همانطور که عرض شد موارد قابل ردیابی توسط سینتایز شامل Camera tracking و Moving-object tracking و geometry Tracking و hierarchies Tracking , Stereoscopic Tracking می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید lens distortion را محاسبه کنید و آن را اصلاح نمایید. همچنین می توانید pan/tilt دوربین را چه در حالی که بروی سه پایه محترک باشد و چه بروی دست محاسبه نمایید. همچنین میتوانید ویدیوهای 360° Virtual Reality را ردیابی کرده و موقعیت دوربین را

Motion Capture

برای آنها محاسبه نمایید. همچنین میتوانید حرکت نقاط و Marker ها را از روی صورت یا بدن کاراکترها دریافت کرده و محاسبات Motion Capture را انجام دهید بدون آنکه نیاز به تجهیزات گران قیمت موشن کپچر داشته باشید.

شما میتوانید بروی بازیگران خود مارک ها را نصب کنید و با یک یا چند دوربین از آنها فیلم برداری نمایید. سپس ویدیوها را توسط SynthEyes پردازش کرده و نتیجه بدست آمده را به صورت BVH خروجی بگیرید. این کار همانطور که عرض کردم توسط یک یا چند دوربین که به صورت همزمان از کاراکتر شما فیلم گرفته باشند ممکن خواهد شد.

اگر از چند دوربین استفاده کنید، دقت آن بالاتر میرود و زمانی که بعضی از مارکرها در دید یک دوربین نباشد، در دید دوربین دیگر بوده و محاسبات دقیق تر و با خطای کمتری همراه خواهد بود.
از آنجایی که سینت آیز میتواند همزمان ترکینگ یک صحنه با چند دوربین را انجام دهد، از اطلاعات بدست آمده از همه زوایا استفاده میکند و در نتیجه آن، نتایج Motion Capture دقیق و قابل استفاده را به شما خواهد داد.

Solving

سیستم کالیبراسیون لنز در SynthEyes به صورت linear, inverse linear, anamorphic و حتی برای لنز های متغییر fisheye نیز قابل استفاده است. همچنین میتوانید اعوجاج های Quadratic, cubic, و quartic را محاسبه و در صورت نیاز اصلاح نمایید.

دقت بالای سینت آیز در محاسبه و بدست آمدن موقعیت دوربین و ردگیری موضوعات درون فیلم آنقدر بالاست که برای کارها و پروژه های عمومی، میتوانید به بخش محاسبه خودکار این سیستم به راحتی اکتفا کنید. این نرم افزار میتواند صحنه هایی با لنز زوم و یا ثابت را بدون هیچ گونه اطلاعاتی محاسبه نماید. همچنین ویدیوهایی که توسط دوربین های پانارامیک و 360 درجه را به راحتی و با چند کلیک محاسبه کرده و موقعیت دوربین را ردیابی میکند.

SynthEyes Support

در رده حرفه ای، نرم افزارها باید قادر باشند که داده های خود را به راحتی به دیگر نرم افزارهای مرتبط ارسال نمایند. در این میان این تبادل داده، باید به سادگی و دقت بالا انجام شود تا بتوان از هر نرم افزار مورد نظری بدون دردسر استفاده کرده و داده ها را به دلخواه تغییر دهیم.
سینت آیز نیز به منظور جلب نظر کاربران با تعداد بسیار زیادی از نرم افزارهای گرافیکی و جلوه های ویژه کار کرده و میتواند داده های خود را به آنها Export نمایند.

SynthEyes
سینت آیز
سینتایز
Match Moving
Camera Tracking
Object Tracking
SynthEyes

لیست این نرم افزارها که با راحتی با سینت آیز تبادل دارند را در زیر مشاهده خواهید کرد


After Effects (2-D, 3-D incl. C4D layers, 360VR, and 360VR stabilization exports, with plugin effects for AE CC/CS6)
Alembic ABC (1.5+ Ogawa format)
AutoCAD DXF
Bentley Microstation
Biovision BVH
Blender
Carrara
Cinema 4D
COLLADA
Combustion (2- & 3-D)
Electric Image
Filmbox FBX 2018.1
FLAIR motion control cameras
Flame (2- & 3-D)
Fusion 5 (2- & 3-D)
Fusion
Hash Animation:Master
Hitfilm
Houdini
Inferno (2- & 3-D)
Lidar XYZ
Lightwave (including 360VR)
MAXscript (3ds max, 3D Studio VIZ)
Maya
Mistika
MDD animated mesh vertices
Modo (including 360VR)
Motion (2- & 3-D)
Nuke (3-D & 2-D planar corner pin)
OBJ meshes
Particle Illusion
PC2 Point Caches
PhotoScan
Poser
Realsoft 3D
Resolve (Fusion)
Shake (2- & 3-D)
Smoke2008 (2- & 3-D)
Softimage dotXSI
toxik (pre2009)
trueSpace
Vue 5 & 6 Infinite

همچنین شما میتوانید در صورت نیاز به انجام کارهای طولانی و تکراری و یا فرایند هایی که انجام آنها برای شما زمان بر یا سخت است، از روش اسکریپت نویسی استفاده کرده و دستورات خود را اجرا نمایید.

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول