ArmorPaint 0.8 توسط تیم توسعه Armory منتشر شد

تیم توسعه Armory به تازگی ArmorPaint 0.8 را منتشر کرد. ArmorPaint 0.8 یک بروزرسانی عمده برای برنامه نقاشی سه بعدی منبع باز بوده که شامل رندر و بافت‌، لایه‌های برگردان و غیره می‌شود. این نسخه همچنین نسخه‌های جدید نرم افزار iPad و Android، افزونه‌هایی برای Blender و Maya، پشتیبانی از APIهای گرافیکی Metal و Vulkan و کتابخانه دارایی آنلاین جدید ArmorPaint Cloud را ارائه می‌کند.

ArmorPaint 0.8 توسط تیم توسعه Armory منتشر شد
ArmorPaint 0.8 توسط تیم توسعه Armory منتشر شد

بد نیست بدانید که این نرم افزار کاملاً از منبع کامپایل می‌شود و هزینه 20 دلار برای باینری‌های کامپایل شده دارد. برخی معتقدند که ArmorPaint 0.8 جایگزین احتمالی آینده ابزارهایی مانند Adobe’s Substance 3D Painter است.

ArmorPaint که توسط تیم Armory توسعه یافته است، یک ابزار رنگ آمیزی سه بعدی مستقل است که می‌تواند نقشه‌های بافت PBR را برای استفاده در سایر موتورهای بازی یا نرم افزار DCC تولید کند.

ArmorPaint اولین بار در اوایل سال 2018 منتشر شد و به طور رسمی در دسترس قرار گرفت. همانندSubstance Painter ، نرم‌افزار ArmorPaint نیز هنرمندان را قادر می‌سازد تا مدل‌ها را با نقاشی مستقیم بر روی سطح خود در یک نمای سه بعدی به صورت real-time ایجاد کنند.

کاربران می توانند دارایی های سه بعدی را در قالبOBJ ، FBX و STL یا به عنوان Blender scene files وارد کنند. نقشه‌های بافت را نیز می‌توان در طیف وسیعی از فرمت‌های استاندارد دو بعدی، از جمله PSD و HDR وارد کرد. این نرم افزار شامل ویرایشگر مواد مبتنی بر گره است و امکان ایجاد مواد اولیه برای مدل را مستقیماً در ArmorPaint فراهم می‌کند. متناوبا، کاربران می‌توانند مجموعه‌های موجود از نقشه‌های بافت PBR را وارد کنند.

کاربران می‌توانند با استفاده از مجموعه‌ای از ابزارهای شبیه به Substance Painter، از جمله یک برس اصلی رنگ، خواص مواد را بر روی مدل نقاشی کنند. هم نمای سه بعدی و هم نمای دوبعدی مربوطه، بروزرسانی طرح UV را به صورت real-time نشان می‌دهند. از سوی دیگر این نرم افزار مبتنی بر GPU است و نقاشی بافت 16K “بدون درز” را روی کارت‌های گرافیک رده بالا ارائه می‌دهد.

نقشه‌های بافت تکمیل شده را می‌توان به صورت فایل‌های JPEG یا PNG  هشت بیتی یا EXRهای 16 بیتی/32 بیتی صادر کرد. همچنین امکان پخت طیف وسیعی از نقشه‌های بافتی مبتنی بر هندسه، از جملهAO ،Cavity ، Curvature و World Space Normal وجود دارد.

ArmorPaint 0.8 توسط تیم توسعه Armory منتشر شد
ArmorPaint 0.8 توسط تیم توسعه Armory منتشر شد

به طور کلی ArmorPaint 0.8 ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند که می‌توان به پشتیبانی از رندر ردیابی مسیر واقعی در نمای سه بعدی اشاره کرد. همچنین یک فضای کاری Material جدید برای ترکیب و صادرات مواد، همراه با بسیاری از ویژگی‌های جدید مرتبط، از جمله پشتیبانی از مواد رویه‌ای Edge Wear وجود دارد. این به روزرسانی همچنین از لایه‌های برچسب پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از بافت‌های decal را به عنوان ماسک قلم مو فراهم می‌کند.

همچنین اکنون امکان گروه بندی لایه‌های بافت، تنظیم opacity گروه، اعمال Fill Masks، استفاده از ماسک‌های نامحدود در هر لایه و تنظیم ویژگی‌های ترکیب ماسک وجود دارد. از سوی دیگر پلاگین‌های جدیدی برای Blender و Maya وجود دارد که مانند پلاگین‌های موجود برای Unity و Unreal Engine یک پیوند زنده بین دو برنامه ایجاد می‌کند. تیم Armory همچنین ArmorPaint Cloud را به عنوان یک کتابخانه آنلاین از مواد، براش‌ها، عکس‌ها و محیط‌های HDRI راه اندازی کرده که مستقیماً از داخل نرم افزار قابل دسترسی است.

قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز ArmorPaint 0.8

ArmorPaint در دسترسی اولیه برای سیستم‌عامل‌های Windows ، Linux ،macOS ،iPadOS  و Android در دسترس است. افزونه‌های یکپارچه سازی نیز با Blender 2.80 به بالا، Maya 2018 به بالا و نسخه‌های فعلی Unity و Unreal Engine سازگار هستند.

کد منبع تحت مجوز zlib به صورت رایگان در دسترس است و دستورات کامپایل از منبع را در GitHub می‌توانید پیدا کنید. از سوی دیگر برای کمک به پشتیبانی از کار توسعه، باینری‌های کامپایل شده از طریق Gumroad در دسترس هستند و هزینه آن 16 یورو (حدود 19 دلار) است. پس از خرید نرم افزار، بروزرسانی‌های دیگر رایگان خواهند بود. در نهایت هزینه برنامه‌های iPad وAndroid  نیز 16.99 دلار است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

سفارشی سازی نامحدود به سلیقه شما ...

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
اخیرا مشاهده شده بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها