چارچوب شبیهسازی مبتنی بر گره Blender، اکنون به نسخه اصلی نرمافزار رسیده است. توسعه دهنده Jacques Lucke به تازگی از گسترش سیستم Geometry Nodes موجود برای پشتیبانی از شبیه سازی مبتنی بر ذرات خبر داد. این بدان معناست که پشتیبانی از شبیهسازی اولیه باید در نسخه اصلی نرمافزار متنباز سه بعدی، Blender 3.6 در دسترس باشد که انتشار نسخه نهایی آن در ماه ژوئن خواهد بود. با مازستا همراه باشید.
بد نیست بدانید که ویژگیهای شبیهسازی جدید در ابتدا در یکی از نسخههای آزمایشی نرمافزار در سال گذشته عرضه شدند و در آن زمان، قرار بود در نسخه اصلی Blender 3.5 ارائه شوند اما این اتفاق نیفتاد و در نسخهی Blender 3.6 شاهد این ویژگیهای شبیهسازی خواهیم بود.
همانطور که میدانید، گرههای هندسی، جریانهای کاری جدیدی را برای مدلسازی و پراکندگی باز میکنند، اهداف طراحی را بسیار گستردهتر خواهند کرد و شامل یک سیستم ذرات مبتنی بر گره و یک چارچوب شبیهسازی یکپارچه جدید خواهند بود. البته اولین نمایش عمومی آن در سیستم Geometry Nodes بود که در Blender 2.92 در سال 2021 معرفی شد و به طور پیوسته در نسخههای بعدی به روز شد.
تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز Blender 3.6
Blender 3.6 قرار است در 27 ژوئن 2023 منتشر شود. نسخه نهایی Blender 3.5، برای Windows 8.1 به بالا، macOS 10.13 به بالا (macOS 11.0 در Apple Silicon) و glibc 2.28 Linux، از جمله Ubuntu 18.10 به بالا و RHEL 8.0 به بالا و معادلهای آن در دسترس است.
Related posts:
- معرفی نرم افزار Inventor: بهبود عملکرد طراحی و توسعه
- مقایسه نرم افزار Cinema 4D و 3D Max
- ابزار هوش مصنوعی HeliumX AI، افزونه رایگان تولید تصویر هوش مصنوعی برای افتر افکت
- بررسی عملکرد پردازندههای Intel Raptor Lake Refresh در نرم افزار Adobe After Effects
- مقایسه نرم افزارهای 3Ds Max و Houdini
- نرم افزار Blender چه برتری نسبت به دیگر ابزارها دارد؟