سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

عرضه DragonFly 3.0 توسط Glassbox Technologies

DragonFly 3.0
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1401

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

بر اساس آخرین خبرها شاهد عرضه DragonFly 3.0 توسط Glassbox Technologies هستیم که نسخه جدید سیستم دوربین مجازی خود را برای نرم افزار «مایا» (Maya) و موتور «آنریل انجین» (Unreal Engine) منتشر می‌کند. این نسخه جدید قرار است حالت Simulcam با واقعیت ترکیبی را برای پوشاندن عناصر CG در صفحات زنده به صورت Real-time اضافه کند. در ادامه با جزییات بیشتر همراه باشید.

عرضه DragonFly 3.0 به عنوان یک سیستم دوربین مجازی سخت افزاری

DragonFly که ابتدا در سال 2019 منتشر شد، به کارگردان‌ها و متخصصان این امکان را می‌داد تا مجموعه‌های CG را به همان شیوه‌ای که در مجموعه‌های زنده انجام می‌دهند، بررسی کنند. آن‌ها قادر بودند زوایای دوربین را آزمایش کنند و از حرکات نهایی دوربین خروجی بگیرند. اکنون عرضه DragonFly 3.0 همچنین دقت شبیه‌سازی دوربین‌ها و لنزهای دنیای واقعی برنامه را بهبود می‌بخشد و گزینه‌های جدیدی را برای ویرایش عکس‌های از قبل گرفته شده و ضبط مستقیم از صفحه نمایش اضافه می‌کند.

یک برنامه رایگان iOS با نام DragonFly Companion، استفاده از آیپد یا آیفون را به عنوان دوربین مجازی با نمای دوربین مجازی روی صفحه دستگاه تلفن همراه امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین میتوان دوربین مجازی را از طریق گیم‌پد یا با استفاده از کنترلرهای Vive یا Vive Tracker های HTC کنترل کرد. این نرم افزار به طور بومی با سیستم‌های موشن-کپچر نوری OptiTrack سازگار است.

DragonFly 3.0

ویژگی‌های نسخه 3.0: ترکیب عناصر CG در صفحات زنده به صورت Real-time در حالت جدید Simulcam

DragonFly 3.0 حالت جدیدی را با واقعیت ترکیبی Simulcam معرفی می‌کند که صحنه‌های آنریل انجین را در فیلم‌های زنده در لحظه به صورت Real-time ترکیب می‌کند و امکان پیش‌نمایش CG و اجرای زنده را به طور همزمان ممکن می‌سازد. این سیستم به طور بومی با Vive Mars CamTrack، سیستم تولید مجازی جدید HTC سازگار است و «تنظیم کد زمانی و ژن لاک با یک کلیک» را دارد.

شبیه‌سازی بهتر دوربینها و لنزهای دنیای واقعی به علاوه بهبود جریان کار

شبیه‌سازی دوربین‌های دنیای واقعی و لنزهای دوربین با پشتیبانی از لنزهای آنامورفیک و اعوجاج لنز و همچنین ISO، سرعت شاتر، نرخ فریم، قدرت فیلتر ND و دیافراگم در نسخه جدید بهبود یافته است.

این نرم افزار اکنون شامل یک پنجره اختصاصی برای ویرایش پروفایل‌های ذخیره شده دوربین، با تغییرات تنظیمات پیش‌نمایش‌شده در نمای دوربین یا روی صفحه شطرنجی استاندارد است.

تغییرات دیگر شامل گزینه ویرایش عکس‌ها پس از عکاسی است که امکان تغییر کادر شروع یا تنظیمات دوربین را برای عکس‌هایی که قبلا ثبت شده‌اند را ممکن می‌سازد.

همچنین قابلیت ضبط صفحه (viewport)، امکان تولید رندرهای نهایی را مستقیما به صورت فایل‌های mp4 به جای نیاز به رندر گرفتن در آنریل انجین فراهم می‌کند.

قرارداد نام‌گذاری فایل DragonFly نیز ساده شده است، فایل‌های ضبط شده با فراداده نام عکس را به عنوان یک نام فایل متنی واضح ذخیره کرده و به طور خودکار فایل‌های JSON حاوی فراداده را برای عکس مربوطه ایجاد می‌کند.

سازگاری DragonFly 3.0

با توجه به این که وب سایت محصول DragonFly 3.0 را تنها سازگار با مایا و آنریل انجین فهرست می‌کند، به نظر می‌رسد یکی از ویژگی‌های نسخه قبلی یعنی DragonFly 2.0 که در نسخه جدید در دسترس نیست، پشتیبانی از موتور «یونیتی» (Unity) است.

Glassbox در این باره اعلام کرده که پشتیبانی از نسخه یونیتی DragonFly سال گذشته متوقف شده است. همین طور قرارداد پشتیبانی و نگهداری برای کاربرانی که این برنامه را از قبل دریافت کرده‌اند نیز در تاریخ 30 آوریل 2022 به پایان می‌رسد.

اکنون DragonFly 3.0 فقط با نرم افزار مایا و نسخه‌های 4.27 و 5.0 موتور آنریل انجین سازگار است.

قیمت DragonFly 3.0

مجوزهای دائمی Node-locked که قبلا 1000 دلار هزینه داشتند، اکنون در صورت درخواست در دسترس هستند. هزینه اجاره برنامه 690 دلار در سال برای مجوزهای Node-locked و 950 دلار در سال برای مجوزهای شناور است.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول