سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

نسخه جدید 22.05 Open 3D Engine منتشر شد

Open 3D Engine 22.05
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1401

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

بنیاد Open 3D Engine به تازگی Open 3D Engine (O3DE) 22.05 را منتشر کرد. این نسخه در واقع دومین نسخه پایدار از موتور بازی منبع باز جدید “AAA-capable” است که بر اساس موتور Lumberyard شرکت خدمات وب آمازون ارائه می‌شود. با مازستا همراه باشید تا با جزییات بیشتر این نسخه‌ی جدید آشنا شوید.

تغییرات این نسخه شامل ویژگی‌های تعریف‌شده توسط کاربر و «مواد قابل اختلاط» برای به‌روزرسانی آسان‌تر دارایی‌های درون بازی، سیستم جدید Motion Matching برای ترکیب انیمیشن و به‌روزرسانی‌های رندر O3DE است.

علاوه بر این، این موتور اکنون دارای پلاگین‌های ثالث برای راه حل اثرات ذرات PopcornFX به صورت real-time و برای پخش داده‌های مکانی از سیستم عامل‌هایی مانند Cesium است.

یک موتور بازی منبع باز «AAA-capable» بر اساس Lumberyard AWS

Open 3D Engine اولین بار در سال گذشته معرفی شد که یک موتور بازی متن باز و کراس پلتفرم با «قابلیت AAA» است و به عنوان جانشین Lumberyard، موتور رایگان AWS مطرح شده است.

O3DE دارای یک طراحی ماژولار، شبیه SDK، سیستم ساخت منبع باز و پشته شبکه جدید است و شامل Atom، رندر ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری است. شایان ذکر است که این موتور اولین نسخه از بنیاد سه بعدی باز جدید مبتنی بر لینوکس بوده و همتای فناوری VFX از بنیاد نرم افزار آکادمی برای صنعت توسعه بازی است.

تغییرات کلیدی در 22.05 Open 3D Engine شامل معرفی ویژگی‌های تعریف شده توسط کاربر (UDP)، راهی برای خواندن ابرداده از دارایی های منبع در پردازشگر دارایی است. این سیستم همچنین این امکان را برای هنرمندان فراهم می‌کند تا به جای ویرایشگر O3DE، تغییراتی در دارایی‌های بازی در نرم‌افزارهای DCC مانند Blender یا Maya ایجاد کنند.

 سیستم تطبیق حرکت جدید انیمیشن‌های سفارشی در زمان اجرا

این به‌روزرسانی همچنین یک سیستم آزمایشی جدید Motion Matching را معرفی کرده که به عنوان Gem در دسترس است. این تکنیک مبتنی بر داده‌ی تطبیق حرکت، انیمیشن‌های جدیدی را برای یک شخصیت ترکیب می‌کند. در نتیجه می‌توان از آن برای تولید انیمیشن‌های جدید برای یک شخصیت از داده‌های ضبط حرکت بدون ساختار استفاده کرد.

پلاگین‌های جدید Cesium و PopcornFX

O3DE در این نسخه‌ی جدید دو پلاگین ثالث را ارائه کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. پلاگین PopcornFX راه حل اثرات ذرات real-time را در O3DE با کد منبع موجود تحت مجوز انجمن PopcornFX پیاده‌سازی می‌کند.

Cesium برای O3DE این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌های مکانی را به صورت real-time در موتوری با کد منبع موجود تحت مجوز Apache 2.0 پخش کند.

دسترسی و سیستم مورد نیاز

باینری‌های کامپایل شده Open 3D Engine 22.05 به صورت دانلود رایگان برای ویندوز 10 و اوبونتو 20.04 به بالا موجود است. کد منبع تحت مجوز Apache 2.0 نیز در دسترس قرار دارد.

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • بنیامین 13 آبان 1401 / 03:16

    پشمام بازم بزار
    من الان یک یک ماهی هست باز اوپن سه بعدی انجین کار میکنم توی ( لینوکس )

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول