سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

پایگاه داده Physically Based فهرستی از مقادیر PBR متریال در دنیای واقعی

پایگاه داده Physically Based
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1401

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

آیا نیاز دارید کد رنگ RGB سس کچاپ یا دمای نور ماه به درجه کلوین را بدانید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، باید پایگاه داده Physically Based را امتحان کنید. پایگاه داده آنلاین متن-باز جدیدی که توسط هنرمند بازی‌سازی آنتون پالمکویست (Anton Palmqvist) ایجاد شده است و ویژگی‌های فیزیکی بیش از 100 ماده واقعی، منابع نور و حسگرهای دوربین را فهرست می‌کند. این سایت که برای سایه‌زن‌ها و هنرمندان توسعه دهنده ظاهر یک گزینه فوق‌العاده است، داده‌های کلیدی مورد نیاز برای بازسازی دقیق متریال رایج در برنامه‌های DCC، از جمله Blender، Omniverse و Unreal Engine را ارائه می‌دهد. با جزییات بیشتر این خبر همراه مازستا باشید.

پایگاه داده Physically Based یک مجموعه از داده‌های متریال در دنیای واقعی برای VFX، توسعه بازی و مصورسازی

اگر چه خواص فیزیکی بسیاری از متریال دنیای واقعی را می‌توان به صورت آنلاین پیدا کرد؛ اما، پایگاه داده Physically Based همه داده‌ها را با هم در یک مجموعه قابل جستجو جمع‌آوری می‌کند.

بخش متریال ، مقادیر رنگ RGB رنگ‌های پراکنده، بازتابی و شکست، بیش از 50 ماده را به همراه مقادیر سایه‌زنی PBR مانند فلز، شاخص شکست (IOR) و چگالی فهرست می‌کند.

پایگاه داده Physically Based

هنرمندان بازی‌سازی همچنین می‌توانند داده‌های سایه‌زن MaterialX را برای موتورهای یونیتی (Unity) و آنریل انجین (Unreal Engine) دانلود کنند.

این داده‌ها طیف گلچین شده‌ای از متریال از جمله فلزات، پلاستیک، آب و یخ، پوست انسان و حتی غذاهایی مانند عسل، سس کچاپ و روغن پخت و پز را در بر‌می گیرند.

هنرمندان نورپردازی دمای رنگ و شدت انواع نورهای مصنوعی و طبیعی، از جمله زمان‌های مختلف روز و شرایط آب و هوایی را دریافت می‌کنند. به جز این نیز آهنگسازها به اطلاعات حسگر بیش از 50 دوربین دیجیتال حرفه‌ای دسترسی دارند.

نمایش مقادیر در واحدهای پیش‌فرض برنامه‌های DCC رایج، رندرها و موتورهای بازی‌سازی

منوهای کشویی به شما امکان می‌دهند بین فضاهای رنگی sRGB Linear و ACEScg، مقادیر رنگ عددی یا هگزادسیمال و واحدهای نور فتومتریک یا رادیومتریک جابجا شوید.

حتی می‌توانید برنامه‌های رایج DCC از جمله Arnold، Blender، OctaneRender، Omniverse، Redshift، Unity، Unreal Engine و V-Ray را انتخاب کنید و سایت داده‌ها را در واحدهای پیش‌فرض خود نمایش دهید.

این سایت همچنین روی یک API باز ساخته شده است، بنابراین اگر می‌خواهید داده‌هایتان را برای متریال جدید ارائه کنید، می‌توانید یک درخواست در GitHub از طریق این لینک ارسال کنید.

  • از پایگاه داده متریال آنلاین قابل جستجو بر اساس فیزیک از طریق این لینک دیدن کنید.
ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول