اسکریپت PolySlicer برای 3ds Max

نرم افزار محبوب 3ds Max مجموعه ای از پلاگین ها و اسکریپت های کاربردی را دارید که بخشی از قدرت این نرم افزار را تشکیل می دهند. یکی از این افزونه ها، اسکریپت PolySlicer می باشد که توانایی های خاصی را به تری دی اس مکس اضافه میکند. پلی اسلایسر، یک script ساده و سریع و قدرتمند است که به روشی پارامتریک، مدل های سه بعدی ساخته شده شما را، در سطح مقطع های متنوع و دلخواه برش داده و در اختیار شما قرار میدهد.

شما میتوانید به سادگی و بدور از پیچیدگی پلاگین ها و روش های مدلسازی پارامتریک(Parametric Modeling)، به سادگی در تری دی استودیو مکس، اقدام به ساخت مدلهای بسیار پیچیده و زیبا از مدلهای ساده و اولیه بنمایید. شاید مهمترین نکته در PolySlicer این باشد که این script از هر نظر ساده و کامل است. اگر چه پلی اسلایسر برای تمام مصارف مخصوصا موشن گرافیک و مدلسازی صنعتی قابل استفاده است، اما باید بدانید که بیشترین هدف اسکریپت PolySlicer، بخش معماری و مدلسازی های مرتبط با آن است.

اسکریپت Polyslicer برای پارمتریک مدلینگ در تری دی است مکس 3ds max script polyslicer for parametric modeling 3d تری دی استودیو
PolySlicer For 3ds Max

پارامتریک مدلینگ به سبک PolySlicer

شما با تکیه بر اسکریپت Polyslicer، میتوانید در ساخت نماهای ساختمان، مبلمان و اثاثیه منزل و محیط کار و فضاهای خارجی به خوبی استفاده نمایید و فراموش نکنید که این اسکریپت، به صورت پارامتریک می باشد.
مفهوم مدلسازی پارامتریک (Parametric Modeling)، این است که شما می توانید با تغییر چند پارامتر شامل عدد، زاویه، فرم و … در هر لحظه ، مدل تولید شده را تغییر دهید. از آنجایی که پارامترهای PolySlicer از سری پارامترهای استاندارد 3ds Max هستند، در نتیجه قابلیت ایجاد انیمیشن بروی مدلهای تولید شده مهیا است.

PolySlicer For 3ds Max

جزییات با اسکریپت پلی اسلایسر


پس اگر قصد دارید مدلهای برش خورده ای از تصورات خود را ایجاد کنید، به راحتی از این اسکریپت میتوانید استفاده نمایید. پلی اسلایسر، مدلهای ایجاد شده را با مش بندی (mesh) صحیحی تولید میکند تا بتوانید در صورت نیاز به ویرایش جزییات خارج از پارامترهای موجود، سرعت عملی بالایی هم داشته باشید. مش بندی صحیح بیانگر فرمهای Qaud بجای Polygon های سه ضلعی یا چند ضلعی می باشد که هم در کاهش حجم مدل و افزایش سرعت کار با آن تاثیر دارد، و هم ویرایش آن را به مراتب ساده تر میکند.

اسکریپت Polyslicer برای پارمتریک مدلینگ در تری دی است مکس 3ds max script polyslicer for parametric modeling 3d مدلسازی سه بعدی و پارامتریک حشpara modeling
PolySlicer For 3ds Max

از قابلیت های اسکریپت PolySclicer میتوان به امکان استفاده از Chamfer بروی لبه های برش خورد اشاره کرد. در نتیجه اهمیتی ندارد که شما چگونه سطح خود را ایجاد کرده اید، وظیفه هموار سازی و ایجاد سطحی منظم در سطح مقطع های ایجاد شده به عهده پلی اسلایسر خواهد بود. در هر لحظه از کار با PolySlicer و به لطف Parametric بودن آن، میتوان جزییات کار در سطح لبه ها و برش ها را مخفی یا نمایان کرد. در تولید مدلهای برش خورده، میتوانید در بخش هایی که نیاز دارید سیم کشی (میله های مش بندی) کنید و هر تغییری در ساختار این میله ها از نظر طول و ضخامت و سطح مقطع ایجاد نمایید.

PolySlicer For 3ds Max

UV، معظل همیشگی

یکی از قابلیت های پلی اسلایسر، امکان ایجاد UV Mapping بروی سطح مدل تنها با یک کلیک است. در نتیجه، به راحتی میتوانید تکسچرهای مورد نظر خود را به درستی بروی مدلهای اینجا شده اعمال نمایید. توجه داشته باشید که بعد از تغییرات در سطح پارامترها، می بایست مجددا UV را بروی سطح مدل ایجاد نمایید. همچنین بعد از تعیین اندازه و محل آن،| امکان tile کردن texture ها و نوع آن در زمان ایجاد متریال، قابل تعیین و تغییر می باشد.

در زمانی که از اسکریپت PolySlicer در 3ds max استفاده میکنید، فاصله بین برشها، ضخامت آنها، دقت و رزولوشن لبه ها و نوع آنها همگی قابل تعیین و تغییر است.
اسکریپت پلی اسلایسر بروی 3ds Max های نسخه 2012 به بالا قابل استفاده بوده و نتیجه کار آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on email
Share on print

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن