Guerilla Render (گوریلا رندر)

GUERILLA RENDER یکی از موتورهای Brute Force Bidirectional Path Tracing است که چند سالی است به واسطه زحمات BENJAMIN LEGROS و CYRIL CORVAZIER توسعه داده شده است. گوریلا رندر، به منظور استفاده در محصولات Full CG مانند انیمیشن ها و Hybrid and VFX مانند فیلم های ترکیبی که از ترکیب ویدیوهای واقعی و افکت ها و کاراکترهای CG تشکیل شده است، تولید شد. هدف این موتور رندرینگ جایگزینی برای موتورهای رندرینگ RenderMan و Arnold Render بود که یکی از بهترین انتخاب ها در رندرینگ فیلم و انیمیشن و VFX هستند.

GUERILLA RENDER LIGHTING ENVIRONMENT گوریلا رندر موتور رندرینگ
GUERILLA RENDER

Guerilla Render

مهمترین قابلیت در موتورهای رندرینگ این چنینی، مانند گوریلا رندر که برای مصارف انیمیشن و فیلم تولید شده اند، نورپردازی و قوانین فیزیک نور است. خوب GUERILLA RENDER یک موتور Physically Based Rendering است که از قوانین فیزیک نور به خوبی پشتیبانی میکند.
محیط نورپردازی در گوریلا رندر با قابلیت های بسیار حرفه ای، به خوبی برای محیط های بزرگ بهینه شده است. وقتی بحث فیلم پیش بیاید، کیفیت بالایی نیز مورد انتظار است. در صحنه های بزرگ، اگر یک موتور رندرینگ مدیریت حافظه نداشته باشد،عملا نمیتوان از آن در پروژه های بزرگ استفاده کرد. از این رو GUERILLA RENDER به خوبی خود را Optimize کرده تا بتواند نورپردازی را در صحنه ها بزرگ مدیریت کند.


محیط برنامه گوریلا رندر به صورت Node-Based می باشد که این به کاربرانش اجازه میدهد که عملیات پیچیده را به خوبی مدیریت کرده و از تکنیک های استفاده شده ، در صحنه های دیگر نیز استفاده نمایید.

Shading & Rendering

مانند دیگر موتورهای رندرینگ در این رده کاری، گوریلا رندر از Alembic پشتیبانی کرده و میتوانید از آن در Pipeline کاری خود استفاده نمایید. در نتیجه، شما به هر نرم افزاری که کار کنید، کافی است که پروژه های خود را به صورت Alembic خروجی گرفته و به GUERILLA RENDER وارد کنید.

GUERILLA RENDER LIGHTING ENVIRONMENT گوریلا رندر موتور رندرینگ
گوریلا رندر

همانطور که ذکر شد، الگوریتم اصلی محاسبه و رندرینگ تصاویر در گوریلا رندر unbiased bidirectional path tracer می باشد که به واسطه این نوع رندرینگ، شما میتوانید با سرعت بسیار بالا پیش نمایشی از رندرینگ تصاویر را مشاهده کنید و رندر نهایی هم دقیقا همان تصویر با نویز کمتر خواهد بود. این روش رندر که به آن progressive می گویند، در پیش نمایش و تست رندرها بشدت کارآمد است و میتواند در زمان شما صرفه جویی کند.

SSS

GUERILLA RENDER از شیدرهای فیزیکال پشتیبانی میکند که در نتیجه آن میتوانید متریال های PBR را در برنامه بارگذاری و رندر نمایید. همچنین میتوانید از لایه های BRDF و شیدینگ های مرتبط با آن در برنامه استفاده نمایید و مطمئن باشید که کیفیت رندرینگ افکت های آن بی نظیر خواهد بود. گوریلا رندر به واسطه کاربردش در رندرینگ فیلم و انیمیشن، سرمایه گذاری بسیار خوبی در subsurface scattering داشته است و این شیدینگ را با کیفیت مثال زدنی رندر خواهد کرد. متریال SSS در این موتور رندرینگ با سرعت و نویز پایینی کار خواهد کرد و رندرینگ آن نیز به نوبه خود و در مقایسه با دیگر موتورهای رندرینگ، مناسب خواهد بود.

subsurface scattering
subsurface scattering

در پروژه های بزرگ و مصارف خاص، متوانید از محیط اسکریپت گوریلا رندر برای افزایش سرعت عملیات خود استفاده نمایید. از آنجایی که GUERILLA RENDER میتواند لایه های رندرینگ را بر اساس نیاز شما خروجی دهد، میتوانید از قابلیت اسکریپتینگ در کنترل خروجی ها ، نورپردازی و چیدمان لایه های خروجی برای 3D Composite استفاده نمایید. همچنین کنترل کاملی بر نورها، متریال ها و شیدرهای گوریلا رندر خواهید داشت.

Guerilla Render Result

GUERILLA RENDER از ماتی حرکت ، DISPLACEMENT و دیگر افکت های پرکاربرد در فیلم و انیمیشن به خوبی پشتیبانی میکند. در زمانی که این مطلب نگارش شده است، فعلا گوریلا رندر بر پایه CPU کار میکند و از قدرت کارت گرافیک (GPU) برای رندرینگ استفاده ای نکرده است. ممکن است که در آینده به واسطه پیشرفت هایی که در زمینه GPU ها شده است، این موتور نیز به یک موتور GPU-Based تبدیل شود که فعلا چنین چیزی محقق نشده است.

unbiased bidirectional path tracer
unbiased bidirectional path tracer

گوریلا رندر به واسطه Alembic میتواند با تمام نرم افزارهای انیمیشن و رندرینگ در تعامل باشد اما فعلا فقط برای Maya و 3ds Max پلاگین مستقیم دارد. این موتور در مایا از Meshes, subdivision meshes, maya hair, singles splines, fluids, particles, cameras, dynamic attributes و دیگر قابلیت های درونی Maya به خوبی کار میکند و از آنها پشتیبانی خواهد کرد.
همچنین میتوانید برای خروجی از فرمت OPENEXR چند لایه استفاده نمایید و در فرایند Post Production به خوبی از آن استفاده کنید.

GUERILLA RENDER از UDIM TEXTURES و RENDERMAN SHADING LANGUAGE و PARTICLE POINT CACHE پشتیبانی کرده و میتوانید فایل های RIB را نیز با آن رندر نمایید.

GUERILLA RENDER LIGHTING ENVIRONMENT گوریلا رندر موتور رندرینگ
گوریلا رندر

با توسعه گوریلا رندر، فیلم ها و انیمیشن های زیادی به این موتور رندرینگ علاقمند شده اند و میتوانید لیست فیلم های تولید شده با این موتور رندرینگ را در وب سایت سازنده مشاهده نمایید.

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on email
Share on print

دیدگاه‌ خود را بنویسید

به بالای صفحه بردن