سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

کار Reality Labs فیس بوک در مورد Cycles در بلندر چیست؟

کار Reality Labs فیس بوک در مورد Cycles در بلندر چیست؟
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 23 آذر 1400

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

بنیاد Blender جزییاتی از کار انجام شده در Reality Labs فیس بوک را در راستای رندر Cycles منتشر کرده است. این کار که برای بهبود رندر real-time کاراکترهای دیجیتالی طراحی شده است، شامل یک رویه Alembic جدید بوده که بارگذاری حافظه پنهان انیمیشن را سرعت می‌بخشد.

بهبود رندر real-time برای کاراکترهای دیجیتال در پروژه های داخلی Reality Labs

فیس بوک از زمانی که شرکت خود را به متا تغییر نام داد، شروع به حمایت از صندوق توسعه بلندر کرد و به یکی از حامیان شرکتی Blender تبدیل شد. این موضوع بسیاری از کاربران را شگفت زده کرد و حتی رئیس بنیاد Blender، تون روزندال، این خبر را “غافلگیرکننده” توصیف کرد.

کار Reality Labs فیس بوک در مورد Cycles در بلندر چیست؟
کار Reality Labs فیس بوک در مورد Cycles در بلندر چیست؟

شرکت متا اعلام کرده است که Reality Labs، واحد تحقیقات AR/VR این شرکت، به Cycles به عنوان یک رندر برای برخی از پروژه‌های خود نیاز دارد. طبق گفته‌ی بنیاد Blender، شرکت متا علاقه‌مند به بهبود قابلیت‌ها و ویژگی‌های رندر real-time در Cycles برای رندر انسانی دیجیتال با کیفیت بالا است.

رویه Alembic جدید، رندر نمایشی از حافظه پنهان انیمیشن در Cycles را سرعت می‌بخشد

کوین دیتریش، توسعه‌دهنده‌ی Blender، نتایج سال اول همکاری با Reality Labs در Cycles را، توسعه‌ی یک رویه Alembic جدید معرفی کرد. پخش جریانی داده‌ها در Cycles مستقیماً از فایل Alembic در زمان رندر استفاده می‌کند در نتیجه وارد کردن و تبدیل فایل به Blender و زمان بارگذاری را بهبود می‌بخشد.

کار Reality Labs فیس بوک در مورد Cycles در بلندر چیست؟
کار Reality Labs فیس بوک در مورد Cycles در بلندر چیست؟

در آزمایش‌هایی با استفاده از نویسه‌ی دیجیتال 340,000-poly در Blender 3.0، رندر در Cycles با استفاده از رویه‌ی جدید Alembic، نرخ فریم را تا 12 برابر نسبت به واردکننده استاندارد Alembic افزایش داده است. رویه جدید در اوایل سال جاری به عنوان یک ویژگی آزمایشی برای رندر نمای پورت اجرا شده، اما هنوز برای رندرهای نهایی در دسترس نیست.

مدل‌های بهتر BSDF برای رندر کردن پوست انسان

کارهای دیگری که با همکاری Reality Labs فیس بوک انجام شده، شامل تغییراتی در نحوه‌ی مدیریت به‌روز‌رسانی صحنه توسط Cycles و کاهش مصرف حافظه است.

این کار رندر، اثرات پراکندگی زیرسطحی را از طریق افزودن یک تابع برای شبیه‌سازی بهتر تعامل نور با پوست انسان بهبود بخشیده است. از سوی دیگر هدف دیگر توسعه‌دهندگان بهبود رندر چشم‌ها در Cycles است. پشتیبانی از واردات داده‌های USD به تازگی به نرم افزار Blender 3.0 اضافه شده و هفته گذشته در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه
مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول