Maya 2020.4 و Bifrost 2.2

شرکت اتودسک با معرفی Maya 2020.4 و Bifrost 2.2، یکی از بزرگترین و قابل توجه ترین آپدیت های نرم افزاری اخیر را برای این شبیه ساز و مایاعرضه کرد.

Maya 2020.4

اتودسک مایا یکی از بزرگترین نرم افزارهای استودیوی جهان است که در Pipeline شرکت ها و استودیوهای مطرح جهان همیشه حضور پررنگی دارد. در آخرین بروز رسانی شرکت اتودسک برای Maya 2020.4، بیشترین تمرکز بروی توانایی های شبیه ساز Bifrost 2.2 بوده است. طبق مواردی که شرکت اتودسک مطرح کرده است، این یکی از قابل توجه ترین تغییرات برای این شبیه ساز است و تعامل بهتری با Maya درست کرده است.

در نسخه جدید مایا 2020.4 از آخرین نسخه Arnold Renderer استفاده شده که تجربه سریعتر و بهتری از رندرینگ در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

Arnold 6.1

کاربران Maya 2020.4 میتوانند از آخرین نسخه موتور رندرینگ آرنولد استفاده نمایند. Arnold 6.1 در این نسخه با بهبود در بخش رندرینگ و افزایش قابل توجهی از قابلیت های رندرینگ به کمک شما خواهد آمد. این موتور قدرتمند که چند سالی است در تملک شرکت اتودسک قرار گرفته است، به صورت مداوم در حال بروز رسانی و تغییرات است.

Maya 2020.4 و Bifrost 2.2post-processing nodesMaya 2020.4Arnold 6.1
post-processing nodes

از مهمترین قابلیت های Arnold 6.1 میتوان به Node های جدید در بخش post-processing مانند exposure, color correction, و vignetting effects و پشتیبانی از مواد دی الکتریک تودرتو اشاره کرد.nestled dielectrics یکی از پیچیده ترین مباحث رندرینگ در متریال های Refraction است که در موتورهای قدرتمند جهان پشتیبانی می شود.

در زمانی که متریال های دی الکتریک شفاف مانند شیشه و آب و … را به صورت تو در تو رندر کنیم و موضوعات transparent روی هم قرار بگیرند، علاوه بر اینکه محاسبات بسیار پیچیده ای را باید پردازش نماییم، زمان و کیفیت رندرینگ نیز با تغییرات زیادی روبرو خواهد شد.

nestled dielectricsMaya 2020.4Arnold 6.1
nestled dielectrics rendering

این قابلیت اضافه شده در آرنولد رندر 6.1 به شما اجازه میدهد که صحنه با دقت فیزیکی بالایی داشته باشید. این دقت فیزیکی در محاسبه پرتوهای Reflection , Refraction در صحنه هایی که متریال ها موضوعات شیشه ای با مایعات و حباب و یخ و … را شامل می شود.

در Arnold 6.1 پشتیبانی از کارت گرافیک بسیار بهتر شده است و زمان لودینگ تکسچرها در GPU renderer بسیار کوتاه تر شده است. این موضوع در زمان لودینگ و مصرف و هم زمان رندرینگ به طرز موثری بهبود داشته است.

GPU ImprovementsGPU rendererMaya 2020.4
Arnold Renderer GPU Improvements

در آخرین تغییر مهم در Maya 2020.4بخش، پشتیبانی از light linking ، پشتیبانی از گروه های light AOV و بهبود در بخش OSL JIT و … را شاهد هستیم. همچنین در این نسخه از موتور رندرینگ آرنولد 6.1، پشتیبانی USD از light shaping و شیدر UsdTransform2d  و … به این موتور اضافه شده است.

Maya 2020.4

بعد از آپدیت های موتور رندرینگ آرنولد در این نسخه از مایا، به بخش MOTION LIBRARY می رسیم. چنین بروز رسانی در بخش پلاگین کتابخانه حرکتی رخ داده است که مهمترین آنها بهبود در پیش نمایش کاراکترها با توابع جدید Orbit و Zoom است که تجربه راحت تر و حرکت هموار تری را در این بخش شامل شده است.

همچنین بروز رسانی جدیدی در پلاگین سابستنس وهماهنگی با Substance Engine 8.0.3 ، پشتیبانی از Standard Surface و بهبود در تعامل و همکاری مایا با دیگر محصولات سابستنس را در Maya 2020.4 شاهد هستیم .

Bifrost 2.2

از تمام این بروز رسانی ها که بگذریم، بیشترین قابلیت های برور رسانی در Maya 2020.4 معطوف به Bifrost است. در این نسخه، با معرفی Bifrost 2.2 فصل جدیدی از توانایی های این شبیه ساز بی نظیر رونمایی شده است.

پلاگین multiphysics Bifrost 2.2، علاوه بر شبیه سازی سیالات، اینک توانایی های بسیار زیادی در شبیه سازی Hair/Fur و Scattering و Instancing دارد. وقتی صحبت از شبیه ساز فیزیکال چندگانه است، انتظار داریم که شبیه سازی Cloth و Particle ها را هم انجام دهد که از قضا این اتفاق نیز در Bifrost 2.2 به خوبی مدیریت شده است.

منحنی های مایا اینک میتوانند به صورت مستقیم در Bifrost Graph به صورت Drag/Drop قرار گیرند و به راحتی به Bifrost strandها تبدیل شوند. Strands compoundها و Nodeها میتوانند برای تولید Assetهای curve-based و ابزارها استفاده شوند. با این روش دید جدیدی برای شما در تولید مسیرها، جاده ها و نرده ها و توزیع موضوعات بر اساس منحنی ها و به صورت Procedural میسر خواهد شد.

گراف های Bifrost اکنون میتوانند به صورت Nodeهای DG و Nodeهای DAG در نظر گرفته و نمایش داده شوند که به آنها bifrostGraphShapes میگویند که در outliner مایا قابل مشاده و انتخاب است.

Nodeهای DAG، یک گرافیک Bifrost را با یک Maya shape node ترکیب میکند که این به عنوان یک پیش فرض جدید گراف های Bifrost در مایاست. Node های DG نیز قابل ویرایش و نمایش در Outliner مایا هستند.

در Bifrost 2.2 همچنین ، از فیلدهای برداری و 3D scalar را معرفی میکند. برخلاف نBifrost adaptive volume و OpenVDB  که فیلدها در حافظه ذخیره می شوند، این فیلدهای جدید رزولوشن های نامحدود را در حافظه های کمتر نگه داری میکند.

Fields SystemOpenVDBBifrost 2.2
Fields System

در Maya 2020.4، بروز رسانی بزرگی در Bifrost 2.2 رخ داده که مربوط به بخش جدید تکثیر و توزیع موضوعات است. این اولین نسخه از ترکیبات scattering و instancing است. این یک حرکت جسورانه از اتودسک است تا نیاز کاربران مایا را از پلاگین های Scattering به خوبی مرتفع نماید.

در این بخش، از Node های blue noise scattering استفاده شده است و همچنین تعامل بسیار خوبی با سیستم فیلدهای Bifrost برقرار شده است.

Scatter PackBifrost 2.2blue noise scatteringscattering and instancing
Scatter Pack

ابزارهای حجمی نیز در Maya 2020.4 توسعه داده شده اند. اینک میتوانید در Bifrost 2.2 سازگاری کاملی بین Mesh ها و Volume ها داشته باشید. ابزارهای جدید امکان ترکیب adaptive volumes و تبدیل آنها و تبدیل field ها و volumeها را میسر می سازد.

محاسبگر MPM برای شبیه سازی پارچه و لباس و پوسته های نازک بروز رسانی شده است و دقت تصادف و برخورد لایه های پارچه و سطوح نازک با یکدیگر و برخورد بخش های مختلف یک سطح بهبود یافته است.

همچنین در Bifrost 2.2 شاهد شبیه سازی ایرودینامیکی بهینه شده هستیم. Aero solver در این نسخه بسیار بهبود یافته است و بازده آن افزایش چشم گیری داشته . امکان افزایش جزییات بهتری را میتواند شبیه سازی نماید. در این بخش حالت ساختگی و مصنوعی بودن شبیه سازهای Aerodynamic  بشدت کم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

منو
بستن

سبد خرید

بستن

علاقه‌مندی

از اینکه شمارا میبینیم خرسندیم!

قبلا ثبت نام کردید؟

بستن

بستن

دسته بندی ها