Unreal Engine 4.26

شرکت معظم EPIC Games از آخرین نسخه Unreal Engine 4.26 رونمایی کرد. این موتور Realtime Rendering و Game Engine قدرتمند، اکنون به وزنه ای در نرم افزارهای گیمینگ و شبیه سازی تبدیل شده است.

آنریل انجین 4.26

مانند همیشه، آپدیت های آنریل انجین بسیار مفصل است . Unreal Engine 4.26 آنقدر مفصل است، که فقط صفحه آپدیت این محصول نزدیک به صدها خط در مورد خصوصیات اضافه شده توضیح داده است. باورتان نمی شود اگر بگویم فقط میتوانیم بخشی از این قابلیت ها را بیان کنیم وگرنه باید دهها صفحه مطلب برایش بنویسیم، در نتیجه فقط به قابلیت های اضافه شده بسیار مهم به صورت خلاصه آن بسنده میکنیم

Water System جدید

یکی از مهمترین قابلیت های اضافه شده به Unreal Engine 4.26 سیستم جدید آب و شبیه سازی آن است. با استفاده از این قابلیت میتوانید هر نوع آبی را در هر حجم و اندازه ای شبیه سازی کنید. از دریا تا استخر و باتلاق و چاله آب، هر چه که باشددر این سیستم شبیه سازی گنجانده می شود.

Unreal Engine 4.26
new water system

طراحان مراحل بازی میتوانند به سادگی هر آنچه در طول یک بازی و یا شبیه سازی نیاز دارند به صحنه خود اضافه کنند. این شبیه ساز آب، از محیط های بسیار بزرگ و Open World نیز پشتیبانی میکند. با استفاده از روش کار Spile Based و شیدرهای اختصاصی آب به شما اجازه میدهد به سادگی تعامل کاملی بین فیزیک بازی ، موضوعات درون صحنه و سطوح مش با آب تولید شده ایجاد نمایید.

آنریل انجین 2.46
UE 2.46
new water system

بعد از ایجاد آب با این قابلیت جدید، به راحتی میتوانید با سیستم شبیه سازی مایعات و کاراکترها و سطوح دیگر ارتباط برقرار کنید. اجسام و کاراکترهای بازی میتوانند به سادگی با آن برخورد داشته باشند و تعاملی کامل را با سطح آب ایجاد کنند.

شیدر جدیدی که برای سطح آب در نظر گرفته شده است تک لایه است از نوع physically based water surface می باشد که افکت هایی مانند Refraction , scatering , absorbtion را به راحتی رندر مینماید. همچنین امکان رندرینگ افکت Caustics به صورت غیر فیزیکی و ایجاد سایه در آب را فراهم آورده است.

آنریل انجین 2.46
سیستم شبیه سازی آب
Water Rendering and Shading Features

شما میتوانید رودخانه ها را ایجاد کرده و آن ها را به دیگر سیستم های آب متصل کنید. مثلا رودخانه به دریا متصل شود و دریا به آبگیر دیگری و … محدودیتی در ایجاد و تعامل بین سیستم های آبی ندارید.

ویژگی Hair / Fur / Groome Asset Editor

در Unreal Engine 4.26 سیستم جدید رندرینگ مو و خز معرفی شده است. سیستم رندرینگ Hair /Fur آنریل انجین در طول سالیان در حال پیشرفت بوده است و در این نسخه جدید، با توانایی های بسیار زیادی رونمایی مجدد شد. این قابلیت های جدید از توسعه و بهبود رندرینگ Hair در سیستم های نهایی کاربران و ایجاد قابلیت ها و حالت مختلف مو وخز تشکیل شده است.

Unreal Engine 4.26
Groom Asset Editor

با استفاده از قابلیت جدید Groom Asset Editor میتوانید تغییرات جدید را در زیباسازی مو و آرایش آن به سادگی در ویوپورت آنریل انجین 4.26 انجام دهید. با این قابلیت جدید اندازه، ضخامت، نوع و فیزیک مو و تعامل با مش درون صحنه و مدیریت متریال آن را در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت مستقیم انجام خواهد داد. پشتیبانی از Almbic نیز در این بخش مانند قبل وجود دارد و کیفیت رندرینگ خروجی در حدی بی نظیر قرار گرفته است.

Sky, Cloud, and Environment

در Unreal Engine 4.26 مجموعه ای عظیم از توابع جدید برای شبیه سازی دینامیکی زمان و آسمان برای محیط های بزرگ در نظر گرفته شده است. قابلیت ایجاد اتمسفر و سیستم تولید ابر، با امکان ویرایش مستقیم در یک پنجره جدید با قابلیت نورپردازی محیطی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

آنریل انجین 4.26
Sky, Cloud, and Environment Lighting

قابلیت اضافه کردن ابرهای حجمی یا Volumetric Clouds در این نسخه برای تولید ابر و فضای طبیعی آسمان آن هم در وسعت های بسیار بزرگ دیدنی است. جالب اینجاست که بعد از تولید محیط و آسمان، به راحتی میتوانید آن را برای استفاده در کنسول های بازی یا سیستم های دسکتاپ تغییر دهید. همچنین امکان پشتیبانی از کیفیت سینماتیک برای رندرینگ انیمیشن و فیلم نیز وجود داشته که در این صورت کیفیت خروجی بی نظیر خواهد بود.

وقتی شما محیط ابری با ابرهای حجمی تولید میکنید، میتوانید به راحتی آن را با نورپردازی محیطی خود هماهنگ کنید. در نتیجه تاثیر environment lighting بروی ابرهای حجمی و آسمان کاملا قابل رندر است. با این اوصاف بسیاری از مراحل سخت تولید آسمان و شبیه سازی آن عملا از بین خواهد رفت.

Sky Atmosphere Component Improvements
Unreal Engine 4.26
Sky Atmosphere Component Improvements

Sky lighting در آنریل انجین 4.26 از کپچر real time اتمسفر پشتیبانی میکند. این اتمسفر شامل ابرها، مه، مش های تولید شده در صحنه و … می باشد که اینبار بدون نیاز به پردازش با CPU فقط با GPU محاسبه می شود. همچنین ابزارها و پارامترهای جدید Environment Light Mixer نورپردازی آسمان و محیط را به سادگی کنترل کرده و امکان ایجاد افکت های لازم برای شبیه سازی آسمان و محیط را میدهد.

UE 2.46 Movie Render Queue

قابلیت جدید توابع Movie Render Queue درUnreal Engine 4.26 ورک فلوی جدیدی را در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این قابلیت جدید میتوانید خروجی های مناسبی برای فرمت ها و برنامه های مختلف ایجاد کنید. پشتبیانی از Final Cut Pro XML – EDLs و. تعامل با OpenColorIO  از مهمترین قابلیت های این بخش است .

Movie Render Queue
آنریل انجین 4.26
UE 2.46
Movie Render Queue

در بخش خروجی های رندرینگ نیز توسعه هایی داده شده است که از مهمترین آنها پشتیبانی از کانال های Matte IDs و Z-Depthو World Position و World Normals و Ambient Occlusion و Reflections است.

کدهای جدیدی نیز برای هماهنگی با دیگر برنامه ها مانند Apple ProRes 10-12bit , Avid DNxHR 8,10,12 bit , Multi-Channel EXR 16,32 bit در حالت های PIZ, Zip و Uncompressed و دهها قابلیت دیگر در این بخش بهUnreal Engine 4.26 اضافه شده است.

Sequencer Non-Linear Animation

انیمیشن غیرخطی برای ایجاد ، ویرایش و تلفیق با انیمیشن Asset ها فعال بوده و میتوانید از قابلیت جدید متحرک سازی درون آنریل انجین 4.26 استفاده نمایید. با این قابلیت جدید میتوانید سکانس ها را با یکدیگر ترکیب کنید، Root motion با Gameplay تعامل بهتری پیدا کرده است، قابلیت ویرایش استخوان بندی و اسکلت کاراکترها درون Sequencer فراهم شده است و

Sequencer Non-Linear Animation (NLA) Tools (Beta)
Unreal Engine 4.26
Sequencer Non-Linear Animation (NLA) Tools (Beta)

در Unreal Engine 4.26 میتوانید Control Animation را در ControlRig درون Sequencer وارد نمایید. همچنین میتوانید داده های sparse animation را از ترانسفورم ها در DCC را درون ControlRig در Sequencer  از طریق FBX وارد کنید. در نتیجه شما محدودیتی در وارد کردن دیتای انیمیشن های استخوان بندی کاراکترها نخواهید داشت.


Unreal Engine 4.26 nDisplay

در این نسخه میتوانید از چندین قابلیت جدید در بخش nDisplay استفاده نمایید. با این قابلیت های جدید میتوانید رندر را بروی سطوح مختلف نمایشی کنترل نمایید. همچنین چیدمان آن را به راحتی میتوانید کنترل نمایید.

آنریل انجین 4.26
nDisplay Configuration Viewer (Beta)
nDisplay Configuration Viewer (Beta)

در این نسخه پشتیبانی از چند کارت گرافیک به واسطه Nvidia NVLink فراهم شده است. با این قابلیت هم میتوانید نمایش چند مانیتوره یا Ndisplay را کنترل و مدیریت کنید و هم اینکه میتوانید رندرینگ برخی پارامترها را با سرعت بیشتری انجام دهید. طبق اعلام، هر دو کارت امکان رندرینگ یک زاویه دید را ندارند بلکه میتوانید از یک کارت برای رندر دوربین داخلی و از کارت دیگر برای ندرینگ خارج از دید دوربین استفاده نمایید. این قابلیت برای نمایش بروی صفحه های بزرگ در تولید جلوه های ویژه بسیار کاربردی است.

همچنین قابلیت استفاده از تکنولوژی VIOSO در انریل انجین 4.26 و پشتیبانی از پخش چند پروژکتور برای سطوح پیچیده فراهم شده است.

Unreal Engine 4.26 GPU lightmap baking

سیستم Light Baking در آنریل انجین 4.26 به خوبی از کارت گرافیک برای اینکار استفاده میکند. سرعت و دفت بیشتر در استفاده از سیستم GPU lightmap baking نسبت به نسخه CPU Based ، باعث شده است که توانایی کار بالاتری در صحنه های بزرگ داشته باشد.

GPU lightmap baking Unreal Engine 4.26
GPU lightmap baking

در حال حاضر برای استفاده از این فابلیت نیازمند کارت های گرافیک Nvidia Real-Time Ray Tracing هستید. متاسفانه کارت های RTX و تعداد محدودی از کارت های گرافیک GTX برای اینکار نیاز است و ممکن است بزودی کارت های AMD RX 6000 به این بخش اضافه شوند.

قابلیت های بسیار زیاد دیگری در این نسخه اضافه شده است که میتوان به صورت خلاصه فقط نام آنها را آورد . این قابلیت های شامل Chaos Vehicle physics و Cascade-to-Niagara particle converter و New Boolean modelling tools و پشتیبانی از Python 3.7 و Voice Communication in Collaborative Sessions و Networking Improvements و Remote Control API (Beta) و Zen Loader (Beta) و Improved Mesh Creation Tools و Primitive Creation Toolbar و Improved Mirror Toolو Improved Mesh Editing Tools و Improved Sculpting Tools و Export Metadata و Improved USD Live Actor و Improved Alembic Streamingو Inter-Process GPU Texture Sharing (Beta)و New Virtual Camera و DMX Plugin is Production Ready و Stage Monitor (Beta)و Switchboard (Beta) و Live Link XR Pluginو Control Rig Branching and Loopingو Control Rig Inversion و Fullbody IK Node (Experimental) و …. که واقعا از حوصله این مطلب خارج است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دسترسی سریع
راه های ارتباطی
همکاران و تبلیغات

مانی سافت

آموزش هنرهای وابسته به عکس و فیلم

منو
بستن

سبد خرید

بستن

علاقه‌مندی

از اینکه شمارا میبینیم خرسندیم!

قبلا ثبت نام کردید؟

بستن

دسته بندی ها