یکی از پلاگین های بسیار پرکاربرد برای سازندگان جلوه های ویژه، پلاگین تخریب RayFire می باشد که با ارائه نسخه 1.6 آخرین محصول خود را معرفی نمود. RayFire قادر است همه چیز را خراب و ویران نماید. فقط کافی است که هدفتان را مشخص کنید تا RayFire آن را نابود کند.
حتما شما هم زمانی که صحبت از خراب کردن و منهدم کردن به میان می آید به یاد فیلم 2012 خواهید افتاد که از شروع تا پایان فیلم همه چیز در حال ویران شدن و نابود شدن بود.
نسخه جدید محصول پرطرفدار تخریب و انهدام در نرم افزار 3DS Max به نام RayFire 1.6 در اختیار کاربران قرار گرفت.در این نسخه تغییرات اندک اما قدرتمندی بروی هسته مرکزی این پلاگین انجام شده که مهمترین آن رفع مشکلات نسخه 64 بیتی و پشتیبانی کامل از 3ds Max 2013 می باشد.
Related posts:
تخریب با RayFire
با توجه به اینکه RayFireاز PhysX و Bullet جهت تخریب و انهدام استفاده میکند، قابلیت استفاده به صورت RealTime و Offline را به صورت همزمان در اختیار شما قرار می دهد. این بدان معناست که میتوانید بخشی از تخریب را که نیاز به پردازش بیشتر دارد به صورت offline انجام داده و بروی نتیجه کار به صورت realTime افکت های تخریبی دیگری را اعمال نمایید و هم اینکه از آن در ساخت بازیهای رایانه ای استفاده کنید.
از دیگر گزینه های اضافه شده پشتیبانی از Texture های متنوع با سایزهای نامحدود بروی اجسام می باشد که در زمان خرد شدن و تخریب با اعمال UV های متنوع، باعث ایجاد اشکال بسیار طبیعی خواهد شد.
این عمل باعث می شود که در لبه اجسام و قطعات خرد شده بتوانید متریالها و یا Texture های متنوعی را بکار ببرید که از یکنواختی و سادگی قطعات خرد شده جلوگیری میکند.
نحوه خرد شدن به صورت کامل قابل کنترل بوده و در سه یا چهار فاز انجام می شود. در این صورت کاربران میتوانند یک جسم را در چند مرحله و به طرق مختلف منهدم و ویران کنند.
نکته جالب اینجاست که محل های تضعیف شده ای در در مدل سه بعدی مشخص میکنید که شروع تخریب از آنجا آغاز شده و ترک ها و شیار های روی جسم از آن نواحی آغاز می شود. چندین حالت تخریب از پیش تعریف شده و قابل ویرایش وجود دارد که با آنها می توانید اجسامی مانند سنگ، چوب و شیشه و … را به راحتی ویران نمایید.
یکی از پلاگین های بسیار پرکاربرد برای سازندگان جلوه های ویژه، پلاگین RayFire می باشد. RayFire قادر است همه چیز را خراب و ویران نماید. فقط کافی است که هدفتان را مشخص کنید تا RayFire آن را نابود کند. حتما شما هم زمانی که صحبت از خراب کردن و منهدم کردن به میان می آید به یاد فیلم 2012 خواهید افتاد که از شروع تا پایان فیلم همه چیز در حال ویران شدن و نابود شدن بود.
RayFire میتواند تکه تکه کند، خراب کند، منهدم کند، ترک بیاندازد، له کند، منفجر کند، پودر کند و … . نکته جالب اینجاست که آنقدر این پلاگین قدرتمند است که کاربران نرم افزارهای Maya، Lightwave و Houdini با وجود نرم افزارها و پلاگین های مشابه برای آنها به دنبال این نرم افزار هستند، اما صد حیف که فقط و فقط RayFire برای کاربران 3DS Max تهیه شده است.
پس کاربران 3DS Max میتوانند علاوه بر Fume FXبه عنوان یک پلاگین انحصاری و فوق العاده به RayFire نیز افتخار کنند. در این صورت اگر با 3DS Max کار می کنید و قصد خراب کردن اجسام را دارد، بهترین و اولین راه حل استفاده از RayFire می باشد.
از توانمندیهای این پلاگین میتوان به مواردی چون استفاده از PhysX، تغییر شکل در زمان خراب شدن، ریختن اجسام بروی همدیگر، تکه تکه شدن اجسام یکپارچه بر اساس ساختار یک شکل ثانویه، شکستن شیشه، شکستن اجسام چوبی، انفجار اجسام بر اساس وجود یک جسم منفجره، ترک خوردن اجسام بر اساس فشار یک جسم ثانویه و … اشاره نمود.