Marmoset به تازگی Toolbag 4.04 را به عنوان آخرین نسخه نرم افزار رندر real-time به صورت نسخه بتا عمومی منتشر کرده است. این بهروزرسانی، Toolbag را از API OptiX Nvidia به API DXR DirectX 12 منتقل میکند و امکان استفاده از ردیابی پرتوهای شتابدار سختافزاری را در AMD و همچنین GPUهای Nvidia فراهم میکند.
سایر تغییرات عمده عبارتند از پشتیبانی از تاری حرکت، عمق میدان مبتنی بر فیزیکی و شعله ور شدن لنز و سیستم ذخیره خودکار. نسخه بتای عمومی اولیه در پایان فوریه منتشر شد، بهروزرسانی بتا دوم این هفته استفاده از حافظه را هنگام رندر مشهای تقسیمبندی شده کاهش میدهد.
یک کیت ابزار توسعه و رندر real-time، به ویژه برای داراییهای بازی
Toolbag یک سیستم سبک وزن برای توسعه ظاهر، ترکیب بندی و رندر نهایی است که به طور گسترده توسط هنرمندان بازی استفاده میشود، اما به طور فزایندهای در سایر بخشهای صنعت نیز استفاده میشود.
بهروزرسانی Toolbag 4.0 در سال گذشته، این امکان را به کاربران داد تا مدلهای وارداتی را بهسرعت تجسم کرده و متریال PBR و نور را تنظیم کنند. سپس کاربران میتوانند نقشههای تکسچر را برای export به سایر نرمافزارهای DCC یا موتورهای بازی صادر کنند. Toolbag مستقیماً به Unity نیز export میشود.
از سوی دیگر جابجایی از OptiX به DXR، ردیابی پرتو با شتاب سختافزاری را در AMD و همچنین پردازندههای گرافیکی Nvidia را فعال میکند.
یکی از بزرگترین تغییرات در Toolbag 4.04 انتقال بکاند رندر از DirectX 11 به DirectX 12 است. این امر باعث شده است که Marmoset از API OptiX Nvidia به DXR API DirectX 12 برای ردیابی پرتو با شتاب سختافزاری سوئیچ کند، که اکنون در AMD و همچنین پردازندههای گرافیکی Nvidia پشتیبانی میشود.
به گفته Marmoset، تغییر از OptiX به DXR، استفاده از حافظه را برای کاربران پردازندههای گرافیکی Nvidia کاهش میدهد.
Related posts:
سیستم جدید تاری حرکت
سایر تغییرات رندر شامل یک سیستم جدید تاری حرکت است که هم برای رندرهای ثابت و هم برای انیمیشنهای رندر شده پشتیبانی میشود. این قابلیت فقط برای رندرهای نهایی در دسترس است و در حال حاضر نمیتوان آن را در ویوپورت پیش نمایش کرد.
این بهروزرسانی همچنین یک جلوه عمق میدان ردیابی پرتو (DoF) جدید را اضافه میکند. سیستم سایهگیر که برای کمک به ادغام اشیاء سه بعدی رندر شده در صفحات پشتی عکاسی استفاده میشود و یک سایهگیر غیرمستقیم جدید برای نورهای برگشتی و بازتابها دریافت میکند.
سیستم ذخیره خودکار جدید
تغییرات دیگر عبارتند از یک سیستم ذخیره خودکار جدید، با کاربرانی که میتوانند فاصله زمانی ایجاد ذخیره خودکار و تعداد و اندازه فایل ذخیره شده را در هر زمان تنظیم کنند.
کتابخانه دارایی همراه Toolbag، اکنون میتواند در چندین پنجره به طور همزمان باز شود و میتوان انواع خاصی از داراییها، مانند مواد و آسمانها را چندگانه انتخاب کرد و آنها را به یک صحنه کشید.
قیمت و دسترسی
Toolbag 4.04 برای ویندوز 10 و macOS در دسترس بوده و هنوز Marmoset تاریخ انتشار نهایی را اعلام نکرده است.
نسخه پایدار فعلی، Toolbag 4.03، برای Windows 10 و macOS 10.15 به بالا در دسترس است که با هر پردازنده گرافیکی دارای Direct3D 11 در ویندوز و خانواده macOS GPU 2 سازگار خواهد بود.
مجوزهای جدید برای هنرمندان فردی 299 دلار و برای استودیوها 799 دلار هزینه دارند. هزینه اشتراک نیز 14.99 دلار در ماه برای افراد و 39.99 دلار در ماه برای استودیوها است.